روند صعودی قیمت‌ها در بازار سهام و تشکیل صف های خرید

از ابتدای سال جاری قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران روند صعودی را طی کرده و در روز گذشته هم فعالان بازار سهام بار دیگر شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها بودند.

 روز گذشته فعالان بازار سهام بار دیگر شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها بودند؛ به طوری که نماگراصلی بازار بار دیگر توانست چند بار کانال شکنی کند و تراز جدید ۲۱۴ هزار واحدی را تجربه کند.

از ابتدای سال جاری قیمت سهم‌ها در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران روند صعودی را طی کرده و به همین دلیل شاخص کل بورس و همچنین آیفکس بارها کانال شکنی کردند و رکورد جدیدی را به ثبت رساندند.

در بازار سراسر سبز روز گذشته اکثریت قریب به اتفاق سهم‌ها با روند رو به رشد در قیمت‌ها مواجه شدند و فولاد مبارکه اصفهان به تنهایی توانست ۵۸۳ واحد تأثیر مثبت روی شاخص بگذارد.

در بسیاری از سهم‌های شاخص‌ساز بازار روز گذشته شاهد صف‌های خرید بودیم. سهم‌های بزرگ فلزی، معدنی، پتروشیمی و پالایشی در صدر تأثیرگذاران بر شاخص بودند و صف‌های پایداری در شرکت‌های این گروه‌ها تشکیل شد.

روز گذشته تنها تعدادی از بانکی‌ها و معدود نمادهای دیگر در افت بازار تأثیرگذار بودند. حتی خودرویی‌ها نیز روز گذشته با روند رشد قیمت مواجه شدند و عمدتاً به رشد شاخص کل کمک کردند.

در گروه فلزات اساسی تعدادی از سهم‌ها از مرز چهار درصد رشد عبور کردند و به نزدیکی پنج درصد رشد رسیدند. در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت‌ها افزایشی بود و صف‌های خرید در این گروه نیز مشاهده می‌شد.

در گروه محصولات شیمیایی هم با صف‌های خرید و رشد بیشتر سهم‌ها مواجه بودیم. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز اکثر سهم‌ها بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران روز گذشته به رقم ۱,۹۶۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به ۷.۴ میلیارد سهم رسید. همچنین تعداد معاملات بورس عدد ۷۹۲ هزار و ۳۰۹ نوبت را رد کرد.

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۵ واحد افزایش رقم ۲۶۱۳ واحدی را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به رقم ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. ارزش معاملات فرابورس نیز عدد ۶۲۷ میلیارد تومان را تجربه کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران