معاملات محصولات پلیمری امروز با افزایش تقاضا برای پلی اتیلن های سبک فیلم گرید ۰۰۷۵ بندرامام، پلی استایرن های معمولی و مقاوم پتروشیمی تبریز و پی وی سی ها همراه بود.

\

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران روز گذشته پلی استایرن های انبساطی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند. در همین حال عرضه پلی اتیلن های سبک فیلم ۰۰۷۵ پتروشیمی بندرامام به صورت سلف انجام شد، اما با این حال اقبال این کالا بیشتر از پلی اتیلن های سبک شرکت های دیگر بود، به طوری که عرضه یک هزارتنی گرید ۰۰۷۵ به میزان ۲ هزار و ۳۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۸۰۴ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۹۸۱ تومان رقم خورد.

پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ این مجتمع نیز که به صورت سلف عرضه شده بود، به میزان ۳۴۰ تن با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفت. این در حالی است که بخشی از عرضه های پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی لاله وارد سیستم مچینگ شد.

در همین حال پلی پروپیلن ها امروز شرایط بسیار معمولی را پشت سرگذاشتند، همچنین پلی اتیلن های ترفتالات تندگویان نیز با تقاضایی کمتر و بعضا برابر عرضه روبه رو شدند.

اما گریدهای متفاوت پی وی سی همچنان برای خریداران جذاب بودند، به طوری که عرضه گرید ۵۷ پتروشیمی آبادان که ۱۵۰۰ تن بود، ۳۱۴۰  تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت خرید آن ۳ هزار و ۱۹۰ تومان رقم خورد. گرید ۷۰ این مجتمع نیز که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود، ۷۲۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۷۷۰ تومان و قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۴۷ تومان بود.

عرضه یک هزارتنی پی وی سی گرید ۶۵ پتروشیمی غدیر هم ۱۹۴۰تن تقاضا داشت و میانگین قیمت خرید این کالا ۲ هزار و ۹۲۲ تومان رقم خورد.

در همین حال پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX۳ امیرکبیر هم با توجه به عرضه ۱۰۰ تنی آن با تقاضای ۲۷۰ تنی روبه رو شد، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۳۶ تومان و میانگین خرید آن هم ۴ هزار و ۱۱۹ تومان رقم خورد.

نظرات کاربران