برخورد مجلس با افزایش خودسرانه قیمت بنزین توسط دولت/ احتمال تجدید نظر دولت در سهمیه‌بندی بنزین

فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دستگاه‌ها به دولت برای توقف طرح سهمیه‌بندی بنزین، تأخیر طرح به زمان دیگر را قوت بخشید و احتمال تجدید نظر دولت در سهمیه‌بندی بنزین وجود دارد.

پس از اظهارات وزیر اقتصاد که از نهایی شدن تصمیم بنزینی دولت خبر داده بود، از روز گذشته رسانه‌ها از احتمال اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین از ساعت 24 پنج‌شنبه خبر داده بودند و امروز نیز برخی منابع مطلع در دولت از نهایی شدن این تصمیم با قیمت بنزین سهمیه‌ای 1000 تومان و آزاد 2500 تومان خبر دادند.

پس از انتشار این خبرها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که اغلب مخالف اجرای این طرح در زمان مورد اشاره (فرداشب) بودند خواهان توقف این طرح و یا تأخیر در اجرای آن شدند.

یک عضو شورای عالی انرژی در این باره گفت: افزایش خودسرانه قیمت بنزین توسط دولت با برخورد مجلس روبه‌رو می‌شود.

علی بختیار افزود: مجلس هیچ تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین نداشت و اگر دولت بدون نظر مجلس و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت بنزین اقدام کند حتماً مجلس برخورد لازم را انجام خواهد داد چراکه این کار کاملاً غیرقانونی است.

وی افزود: اگر دولت به‌استناد تصمیم سران سه قوه این کار را انجام دهد نیز توجیهی ندارد، چراکه مصوبه سران سه قوه صرفاً باید در جهت راهکارهای مقابله با تحریم باشد. در خصوص بحث بنزین ما امروز کمبودی در داخل نداریم و دولت برای هر اقدامی در این زمینه نیاز به اجازه مجلس دارد.

بهروز نعمتی عضو هیئت رئیسه مجلس هم گفت: با هرکسی درمورد افزایش قیمت بنزین صحبت کردم گفت "تصمیم سران نظام است"، آقای روحانی، اگر شما هم به سران نظام ارجاع نمی‌دهید جلوی این تصمیم را بگیرید. با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی مجلس را هم در جریان نگذاشتید، از این تصمیم اشتباه برگردید، مردم طاقت افزایش قیمت‌ها را ندارند.

بررسی‌ها حاکی از این است که احتمال این وجود دارد که در راستای تعامل دولت و مجلس، زمان اجرای این طرح به تأخیر بیفتد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران