دبیر اجرایی کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس گفت: نخستین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس با رویکرد انرژی و محیط زیست اول اردیبهشت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در دانشگاه بوشهر برگزار می‌شود

ه گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد جامه خورشید پیش از ظهر در جمع خبرنگاران در بوشهر از برگزاری نخستین کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در بوشهر خبرداد و اظهار داشت: این کنفرانس اول اردبیهشت در دانشگاه خلیج فارس بوشهر در دو بخش محیط زیست و انرژی برگزار می‌شود.

وی ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تبادل تجربیات میان متخصصان و پژوهشگران را از اهداف برگزاری این کنفرانس ملی دانست و گفت:  110 مقاله  به دبیرخانه کنفرانس دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس ارسال شده که از بین مقالات دریافت شده 12 نفر ارائه می‌شود و بقیه با ارائه پوستر در کنفرانس حضور می‌یابند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس به محورهای جشنواره در بخش محیط زیست و انرژی اشاره کرد و افزود: محورهای اصلی کنفرانس در حوزه محیط زیست تأثیر صنایع بر محیط زیست، حفظ محیط زیست و مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار و محورهای کنفرانس در حوزه انرژی، تولید و انتقال و ذخیره انرژی، بهینه سازی مصرف انرژی و مدیریت انرژی و توسعه پایدار است.

جامه خورشید برگزاری میزگرد تخصصی با عنوان مدیریت یکپارچه انرژی و محیط زیست از برنامه‌های جنبی این کنفرانس دانست و بیان کرد: این میزگرد تخصصی با حضور دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تنی چند از صاحبنظران و فعالان صنعتی حوزه انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس از سوی دانشگاه خلیج فارس بوشهر و انجمن مهندسی شیمی ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانشگاه‌های کاشان، ابن سینا، تبریز، خواجه نصیرالدین طوسی، بنیاد نخبگان استان بوشهر، پارک علم و فناوری خلیج فارس، استانداری بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از جمله مشارکت کنندگان در این کنفرانس هستند.

نظرات کاربران