شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت «pomegranate»، شریک اروپایی سرآوا، موفق به ...

سهامدار اروپایی سرآوا به بورس می‌رود

شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت «pomegranate»، شریک اروپایی سرآوا، موفق به جذب 60 میلیون یورو سرمایه جدید از ده‌ها سرمایه‌گذار اروپایی شد و به زودی عرضه عمومی اولیه، سهام (IPO) خود را از طریق بورس انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، شرکت سرمایه‌گذاری بامگرنت «pomegranate»، شریک اروپایی سرآوا، موفق به جذب 60 میلیون یورو سرمایه جدید از ده‌ها سرمایه‌گذار اروپایی شد و به زودی عرضه عمومی اولیه، سهام (IPO) خود را از طریق بورس انجام خواهد داد.

شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت در سال 2014 به منظور سرمایه‌گذاری در بازار روبه‌رو شد مصرف‌کنندگان اینترنت ایران توسط گروهی از سرمایه‌گذاران کارآفرینی اروپایی تحت قوانین اتحادیه اروپا در سوئد تأسیس شده است.

پامگرنت در حال حاضر متشکل از بیش از 200 سرمایه‌گذار است که عمدتاً  از کشورهای سوئد، اتریش، سوئیس، انگلستان و اروپای شرقی و مرکزی هستند و سهام آن را در عرضه خصوصی خریداری کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری عمده پامگرنت در ایران از طریق افزایش سرمایه و خرید بخش اندکی از سهام در سرآوا انجام گرفته است که در نتیجه آن سهام پامگرنت از 9.6 درصد افزایش می‌یابد.

پس از این سرمایه‌گذاری مالکیت عمده سرآوا همچنان در اختیار سهامداران ایرانی است و سهام هیچ یک از شرکت‌هایی که سرآوا در آنها سرمایه‌گذاری کرده نیز به پامگرنت منتقل نمی‌شود، طرف اروپایی همچنین متعهد به انتقال دانش و تجربه فنی و مدیریتی برای تحقق این مشارکت شده است.

سرآوا را جذب این سرمایه جزو شرکت‌های پیشرو بخش خصوصی است که موفق شده اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار فناوری ایران را جلب کند.

سرآوا باور دارد که موفقیت شریک اروپایی در عرضه سهام به بازارهای جهانی، ضمن ایجاد شفافیت بیشتر این شرکت در تعامل با کارآفرینان ایرانی، فرصت‌های رشد بازار فناوری ایران را بیش از پیش برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ایرانی و بین‌المللی نمایان خواهد کرد.

نظرات کاربران