وزیر نفت از پیشنهاد وزیر کشور مبنی بر ...

موافقت رئیس جمهور با اختصاص دو درصد درآمد نفت به بهبود شرایط زندگی در مناطق نفت‌خیز

وزیر نفت از پیشنهاد وزیر کشور مبنی بر هزینه دو درصد از درآمد نفتی توسط وزارت نفت در مناطق نفتخیز کشور خبر داد و گفت: با موافقت رئیس جمهور قرار است دو درصد از هزینه طرح‌ها نیز با عنوان مسئولیت اجتماعی در این مناطق مصرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ، بیژن زنگنه در همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های مهمی که در صنعت نفت انجام دادیم جلوگیری از شهرک‌سازی در مناطق عملیاتی بود،گفت: با راهنمایی دوستان و مشاوران به این نتیجه رسیدیم که از شهرک‌سازی در مناطق عملیاتی جلوگیری کنیم و به جای آن واحدهایی را در شهرها احداث کنیم و امکانات نفت را به سطح شهرها ببریم تا در کنار استفاده کارکنان صنعت نفت سایر مردم نیز از این امکانات استفاده کنند.

وزیر نفت با اشاره به طرح اقماری گفت: این طرح در سال‌های گذشته بسیار بد اجرا و موجب شد کارکنان صنعت نفت زندگی هتلی داشته باشند و این زندگی هیچ علاقه و پیوستگی را ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یک نهاد ایجاد شده است تا به کمک آن مناطق نفت‌خیز از امکانات بهتری برخوردار شود،گفت: سال گذشته 380 میلیارد تومان به این نهاد کمک شد و اگر امسال مشکلی پیش نیاید این رقم 700 میلیارد تومان خواهد بود.

زنگنه ادامه داد: در ساختار جدید وزارت نفت قرار است یک مشاور با عنوان مشاور مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت فعالیت خود را آغاز کند.

وی با اشاره به استفاده دو درصد از درآمد نفت در شهرهای مناطق نفت‌خیز گفت: براساس برنامه ششم توسعه به پیشنهاد وزیر کشور قرار است این رقم توسط خود وزارت نفت در این شهرها هزینه شود و ما نیز از رئیس جمهور موافقتنامه‌ دو درصد از درآمد طرح‌ها را برای اهداف اجتماعی در این مناطق کسب کرده‌ایم که این رقم‌ها می‌تواند کمک موثری در این مناطق انجام دهد. 

وزیر نفت در پایان با اشاره به اهمیت دادن به خانواده کارکنان صنعت نفت گفت: اگر به خانم‌ها  توجه شود قطعا بخش اعظمی از مشکلات کارکنان صنعت نفت برطرف خواهد شد و کارکنان صنعت نفت می‌توانند با خیال آسوده‌تر فعالیت خود را در مناطق نفت‌خیز انجام دهند. 

نظرات کاربران