معاملات محصولات پلیمری امروز پس از اعمال قیمت های پایه جدید رونق بیشتری داشت.

قیمت های جدید، خریداران را به تالار بورس کالا کشاند

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران ، اکثر کالاهای گروه پلیمری امروز در تالار محصولات پتروشیمی با رقابت از سوی معامله گران خریدرای شدند.

به این ترتیب پلی اتیلن های سبک فیلم، تزریقی، پلی استایرن های معمولی و مقاوم ، پلی استایرن های انبساطی ، پلی اتیلن های سنگین بادی و پی وی سی ها با رقابت از سوی خریداران مواجه شدند.

به گفته کارشناسان بازار، کاهش قیمت های پایه در هفته جاری سبب شد تا معامله گران بیشتری برای معاملات در بورس کالای ایران راغب شوند.

به این ترتیب امروز پلی استایرن معمولی که به میزان ۶۵۰ تن عرضه شد، ۱۸۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۸۸ تومان و میانگین نرخ آن هم ۴ هزارو ۴۲۶ تومان رقم خورد.

پلی استایرن مقاوم نیز امروز با حجم ۷۰۰ تن عرضه و ۱۷۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۳۲۵ تومان و میانگین خرید آن هم ۵ هزار و ۲۳۱ تومان رقم خورد.

در گروه پی وی سی ها هم عدم عرضه پتروشیمی اروند و آبادان سبب شد تا پی وی سی های غدیر و بندرامام با تقاضای بالایی روبه رو شوند، به این ترتیب پی وی سی گرید ۶۵ غدیر که به میزان ۶۰۰ تن عرضه شده بود، ۲۴۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۶۰۵ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۳۴ تومان رقم خورد. پی وی سی ۶۵ پتروشیمی بندرامام هم که به میزان ۳۰۰۰ تن عرضه شده بود، ۷ هزار و ۷۲۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۲هزار و۶۰۵ تومان و میانگین خرید آن هم ۲هزار و ۸۷۹ تومان بود.

در همین حال پلی استایرن انبساطی ۳۰۰ پتروشیمی تبریز، پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹AA پتروشیمی امیرکبیر، پلی اتیلن سنگین فیلم HF۵۱۱۰ و پلی اتیلن سبک فیلم ۰۱۹۰ آریاساسول، پلی پروپیلن نساجی ZH۵۵۰J نویدزرشیمی و پلی اتیلن سنگین فیلم F۷۰۰۰پتروشیمی ایلام وارد سیستم مچینگ شدند.

نظرات کاربران