معاملات امروز فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که معامله‌گران افزون بر 426 میلیون سهم را داد و ستد کردند.

خرید و فروش 426 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس

بنابر گزارشی از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز 4 خرداد‌ماه 426 میلیون و 840 هزار ورقه بهادار در 53 هزار نوبت داد و ستد شد و ارزش آن به بیش از 968 میلیارد ریال رسید.

 دراین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار روند صعودی به خود گرفت، اما در ادامه افت کرد و در نهایت با تغییر نامحسوس نسبت به دیروز روی عدد 814.08 واحد متوقف شد.

امروز دومین عرضه اولیه سال 95 بازار سرمایه با عرضه 10 درصد از سهام سرمایه‌گذاری مسکن الوند در بازار اول فرابورس ایران و کشف قیمت 2200 ریالی هر سهم این شرکت انجام شد.

بیشترین حجم معاملات بازار سهام متعلق به نماد ریل پرداز سیر به میزان 38 میلیون سهم بود و بالاترین ارزش معاملات با رقم 66 میلیارد ریال مربوط به سرمایه‌گذاری مسکن الوند بود.

در بازار اول، 55 میلیون اوراق بهادار به ارزش 118 میلیارد و 870 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام سرمایه‌گذاری مسکن الوند ثبت شد.

همین طور، 117 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 297 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین افزایش قیمت این بازار مربوط به زغال سنگ پروده طبس بود.

امروز داد و ستد اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا2" به میزان 51 میلیارد ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 91 میلیارد ریال مبادله شد. در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به یک میلیون و 990 هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌های روان فن‌آور، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و نیرو سرمایه شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و بهمن لیزینگ بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن نیز در بازه 790 تا 840 هزار ریال معامله شد. همچنین در روز جاری نماد اوراق مربوط به اردیبهشت 95 با عنوان "تسه 9502" گشایش یافت.

همچنین طی امروز، بلوک 10 درصدی بیمه رازی شامل 200 میلیون سهم با قیمت پایه هر سهم یک هزار و 100 ریال و قیمت پایه کل 220 میلیارد ریال معامله شد.

این گزارش می‌افزاید، در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت نفت پاسارگاد و نماد معاملاتی توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی پس از ارائه اطلاعات واقعی بودیم و نماد معاملاتی شرکت آ س پ با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1395 و نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز شنبه متوقف شد.

نظرات کاربران