تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که ...

رای ٥١درصدی به رشد بهای طلا

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران اقتصادی همچنان در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند ولی این اختلاف دیدگاه نسبت به هفته های قبل کمتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران ،۷۹۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد ۴۹۹ نفر معادل ۵۱ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. بیش از ۲۷۸ نفر معادل ۳۵ درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد و ۱۱۲ نفر معادل ۱۴ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا با تغییر جندانی همراه نخواهد شد.

بر اساس این گزارش ۲۰ تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز در نظرسنجی این هفته شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۹ نفر معادل ۴۵ درصد به کاهش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. ۷ کارشناس اقتصادی معادل ۳۵ درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا با افزایش روبرو می شود و ۴ نفر معادل ۲۰ درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر نخواهد کرد.

در نظرسنجی هفته گذشته نیز ۵۶ درصد سرمایه گذاران به افزایش قیمت طلا رای داده بودند و ۴۵ درصد تحلیلگران اقتصادی اعلام کرده بودند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با ۴۰.۵۰ دلار کاهش روبرو شد و به کمتر ار ۱۲۱۳ دلار رسید.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. تاکید رهبران گروه ۷ در نشست اخیر خود در ژاپن بر تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی جهان نیز امیدواری ها نسبت به وضعیت اقتصادی کشورهای صنعتی را افزایش داده است.

اظهارات روز گذشته جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا و افزایش ارزش دلار داشته است. یلن روز گذشته تاکید کرد که افزایش نرخ بهره در ماه های آینده تصمیم درست و مناسبی خواهد بود.

قیمت جهانی طلا که در سه ماه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی روبرو شد و بهترین عملکرد را در ۳۰ سال اخیر ثبت کرد، بار دیگر با روند نزولی روبرو شده است. به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار همچنان مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

نظرات کاربران