گرچه قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با ...

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی/ طلا در حال ثبت بیشترین کاهش ماهیانه از نوامبر

سایت طلا : گرچه قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده و بار دیگر به بالاتر از 1200 دلار در هر اونس رسیده ولی قیمت این فلز زرد در حال ثبت بیشترین کاهش ماهیانه از نوامبر قرار دارد.

بنابر گزارشی از رویترز، قیمت جهانی طلا روز دوشنبه به پایین ترین سطح در 3 ماه و نیم اخیر رسید ولی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه بار دیگر با افزایش همراه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در ماه می در حال ثبت بیشترین کاهش ماهیانه از نوامبر 2015 میلادی قرار دارد.

کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1212 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1199 دلار رسید که این پایین ترین رقم از 17 فوریه به شمار می رود.

قیمت طلا در ماه می تاکنون بیش از 6.3 درصد کاهش داشته است و این فلز گرانبها در حال ثبت بدترین عملکرد ماهیانه از نوامبر قرار گرفته است.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

شاخص سهام آسیا اقیانوسیه نیز پس از کاهش 2 درصدی روز دوشنبه امروز با ثبات نسبی روبرو شده است. ارزش دلار در برابر ین امروز با 0.2 درصد کاهش روبرو شده و هر دلار در برابر 110.86 ین داد و ستد شده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز تغییر چندانی نداشته است.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی و قیمت طلا داشته است.

تولیدات صنعتی ژاپن نیز طی ماه آوریل به طور غیر منتظره ای با افزایش 0.3 درصدی روبرو شده است. البته میزان صادرات این کشور طی ماه آوریل با کاهش همراه بوده است.

جیمز بولارد رئیس قدرال رزرو سنت لوییس نیز روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: به نظر می رسد بازارهای جهانی به خوبی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا آماده شده اند.

البته وی اشاره ای به زمان دقیق افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نکرده است.

طی ساعات آینده قرار است آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا منتشر شود. وضعیت خرده فروشی آلمان، نرخ بیکاری این کشور ، نرخ تورم منطقه یورو، نرخ بیکاری کشورهای اروپایی، شاخص تولیدات صنعتی آمریکا و شاخص اعتماد مصرف کننده این کشور از مهمترین آمارهایی است که طی ساعات آینده منتشر خواهد شد.

نظرات کاربران