معاون برنامه ریزی وزیر ارتباطات گفت: سهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه، به ۴.۵ درصد می رسد.

سهم فناوری اطلاعات از اقتصاد کشور به ۴.۵ درصد می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، برات قنبری امروز شنبه در مراسم دید و بازدید نوروزی با فعالان صنف فناوری اطلاعات، از افزایش بودجه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سال ۹۴ خبر داد و گفت: موفق شدیم در سال ۹۴ به جای ۱۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد تومان از خزانه دولت، بودجه دریافت کنیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی دولت در ۲.۵ سال گذشته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، بخش خصوصی نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری کرده است. براین اساس امیدواریم تا پایان امسال که سال پایانی برنامه پنجم توسعه و آغاز برنامه ششم توسعه است این سرمایه گذاری به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی برای افزایش سهم ICT در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: براساس پیش بینی ها در برنامه ششم در این بخش، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد و سهم بخش ICT از اقتصاد که هم اکنون ۲.۵ درصد است به ۴.۵ درصد می رسد.

وی از تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به شعار سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش مهر، در این مراسم مرتضی براری معاون امور مجلس، دولت و استانهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقای بخش ICT بر تعامل نزدیک این وزارتخانه با مجلس تاکید کرد و گفت: در سال ۹۴ مصوبات خوبی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشتیم و امیدواریم این روند در سال ۹۵ نیز ادامه یابد.

وی ادامه داد: در حوزه تعامل با دولت در سال ۹۴، موفق به اخذ ۳۴ مصوبه در این حوزه از هیات دولت شدیم که رشد چند برابری را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد. همچنین در حوزه امور مربوط به استانها نیز در راستای کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه زیرساختهای ارتباطی در سال ۹۴ انجام شد و امید می رود در سال ۹۵ رونق اقتصادی متوازن در سطح استانها را در بخش ICT شاهد باشیم.

نظرات کاربران