شرکت گاز پروم روسیه به منظور گازرسانی به مناطق صعب‌العبور ایران با شرکت ملی گاز ایران همکاری می‌کند.

همکاری گازپروم روسیه با شرکت ملی گاز برای گازرسانی به مناطق صعب‌العبور ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مذاکرات گازی بین ایران و روسیه، شرکت گازپروم روسیه برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرد.

این شرکت که ٢٥ درصد گاز اروپا را تامین می کند، با دارا بودن ١٨٥ هزار کیلومتر خط لوله، بزرگترین شبکه انتقال گاز دنیا را در اختیار دارد.

 

براساس گفته‌های معاون مهندسی شرکت ملی گاز، ایران از این شرکت روسی به منظور گازرسانی به مناطق دوردست از طریق ال ان جی و ال پی جی که تجربه بسیار خوبی دارد استفاده خواهد کرد.

به گفته مجتبی شیخ بهائی شرکت گازپروم در تدوین طرح جامع گاز کشور بولیوی و توزیع شبکه گازرسانی منازل ونزوئلا حضور داشته است، بنابراین طرح پیشنهادی این شرکت برای برنامه جامع گازرسانی و پیش بینی عرضه گاز به مناطق مورد نظر شرکت ملی گاز ایران تدوین شده است.

سال‌گذشته  جمعی ٣٠ نفره از شرکت گازپروم در سطوح مدیریتی و کارشناسی به سرپرستی معاون رئیس کل این شرکت به ایران آمد که در این مذاکرات به دلیل گسترده بودن حوزه های کاری صنعت گاز تصمیم گرفته شد ٦ کارگروه تعریف شود و این کارگروه‌ها در بخش تجارت گاز، تحقیق و توسعه، تولید و اجرای پروژه های مشترک، کاربری گاز، تعریف و در قالب آن مکاتبات و مذاکراتی نیز انجام شد.

نظرات کاربران