همسو با افت قیمت دلار ...

دورهمی سکه و دلار در مدار نزولی

همسو با افت قیمت دلار، سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران نیز روز گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران ، دیروز هر پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران با روند نزولی مواجه شد، به طوریکه سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۱۶ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۲۹ درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با افت۰/۳۷ درصدی به قیمت یک میلیون و۲۷هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۳۷هزار تومان معامله شد و با کاهش ۱/۴۹ درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با ۰/۳۱ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۵۳ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۷۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۴ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی حجم معاملات آتی سكه طی روز گذشته در بورس كالای ایران به ۶هزار و ۶۸۶ قرارداد و ارزش آن به بیش ۷۱۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین سکه در بازار نقدی نیز طی روز دوشنبه با کاهش نرخ رو به رو شد و سکه تمام بهار آزادی با ۵ هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۸ هزار تومان رسید.

همچنین نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز با روند صعودی قیمت رو به رو شد و به ترتیب با قیمت های ۵۱۰ هزار تومان، ۲۷۳ هزار تومان و ۱۸۱ هزار تومان معامله شد.

نظرات کاربران