براساس برنامه ریزی انجام شده ...

تولید نفت میدان یاران شمالی به 30 هزار بشکه در روز می رسد

براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است نیمه دوم امسال تولید از میدان نفتی یاران شمالی به 30 هزار بشکه در روز برسد.

بنابر گزارشی از روابط عمومی وزارت نفت طرح توسعه میدان یاران شمالی نخستین پروژه ١٠٠ درصد بیع متقابل ایرانی است که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است نیمه دوم امسال تولید ٣٠ هزار بشکه‌ای از آن محقق شود.

گزارش عملکرد طرح توسعه میدان یاران شمالی در فروردین ماه حاکی از رشد ٨٤ درصدی اجرای این پروژه است، ضمن این که پیشرفت بخش سطح الارضی و تولید زودهنگام نیز ٧٣ و ١٠٠ درصد در ماه مورد اشاره گزارش شده است. 

از جمله اقدام‌هایی که طی ماه‌های گذشته برای اجرای این پروژه انجام شده است می توان به پایان عملیات حفاری ٢٠ حلقه چاه، حمل برخی اقلام دیرتحویل به سایت، حمل نخستین پکیج خط لوله ٦ اینچ به سایت، پایان عملیات ساخت جاده اصلی یاران و وصل چاه شماره ٣ به تولید زودهنگام اشاره کرد.

میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن با هدف تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت در دستور کار قرار دارد، در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130 کیلومتری از غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است؛ این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع است و API نفت تولیدی آن ١٦ تا ١٨ برآورد می شود.

نظرات کاربران