وزیر نیرو گفت: همکاری های روسیه با ایران در حوزه نیرو توسعه پیدا می کند و قرارداد احداث نیروگاه حرارتی یکهزار و 400 مگاواتی توسط این کشور در ایران تا پایان هفته جاری نهایی و امضا می شود.

قرارداد ساخت نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی توسط روسیه تا پایان هفته جاری امضاء می شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید چیت چیان در دیدار الکساند نوواک وزیر انرژی روسیه با وی گفت: توافق های متعددی با روس ها در حوزه های آب و برق در این جلسه انجام شد که قرارداد ساخت نیروگاه حرارتی یکهزار و 400 مگاواتی در ایران توسط روس ها تا پایان همین هفته به امضای دو طرف خواهد رسید.

چیت چیان با اشاره به اینکه نوسازی واحدهای تولید انرژی از دیگر زمینه های همکاری بین تهران و مسکو است افزود: مقرر شد آوریل آینده (12 فروردین تا 10 اردیبهشت) در تفلیس (پایتخت گرجستان) اجلاسی به منظور اتصال شبکه های برق ایران، ارمنستان، روسیه و آذربایجان برگزار شود و علاوه بر آن کمیته مشترک دائمی بین دو کشور برای پیگیری توافق ها تشکیل خواهد شد.

*روسیه نیروگاه اتمی در ایران می سازد/نوسازی واحدهای تولید انرژی در ایران

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در حاشیه این نشست نیز به خبرنگاران گفت: پس از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران در ماه های گذشته، زمینه همکاری بین دو کشور به ویژه در حوزه انرژی بیش از گذشته فراهم شده است.

وی ادامه داد:بحث های مفصلی در زمینه توسعه همکاری های دو کشور به ویژه در حوزه انرژی و نیرو انجام شد که از جمله آنها قرارداد ساخت نیروگاه حرارتی یکهزار و 400 مگاواتی بین دو کشور است که در روزهای آینده نهایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه اتمی، احداث سیستم واحد انتقال برق بین دو کشور از طریق آذربایجان و ارمنستان و همچنین نوسازی واحدهای تولید انرژی از دیگر زمینه های همکاری دو طرف محسوب می شود.

نوواک ادامه داد: تبادل برق بین دو کشور، استفاده از سیستم ها و تجهیزات انتقال برق، به کارگیری فناوری های نوین و تبادل تجربیات بین دو کشور در آینده عملیاتی و اجرایی خواهد شد و سعی می شود از سرمایه و توانمندی شرکت های ایرانی نیز در این زمینه استفاده شود.

نظرات کاربران