مسئولان صنعت نفت اندونزی به منظور واردات نفت خام و گاز از ایران با مسئولان صنعت نفت ایران وارد مذاکره شده اند، اما هنوز مشکل پرداخت وجوه پابرجاست.

مذاکره ایران و اندونزی برای صادرات نفت و گاز/مشکلات پرداخت پول پابرجاست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مسئولان صنعت نفت اندونزی به منظور واردات نفت خام و گاز از ایران با مسئولان صنعت نفت ایران وارد مذاکره شده‌اند.

مهمترین مشکلی که از سوی مقامات جاکارتا به دلیل عدم واردات نفت و گاز از ایران عنوان شده، مباحث مالی است، زیرا آنها معتقدند که هنوز مشکلات پرداخت وجوه در ازای واردات نفت و گاز از ایران برطرف نشده و همه بانک ها نمی توانند اقدام به انتقال پول کنند، ولی با این حال به دنبال مذاکره با مسئولان صنعت نفت ایران هستند تا بتوانند نیاز خود را در زمینه نفت و گاز برطرف کنند.

اندونزی به منظور تامین نیاز داخلی خود باید 60 درصد از گاز مایع مورد نیاز خود را از خارج وارد کند و میزان واردات نیز با توجه به افزایش مصرف، در سال های آینده روند صعودی خواهد داشت.

به گزارش فارس از مدتها قبل ایران به منظور صادرات نفت خام خود به اندونزی به دنبال احداث پالایشگاه در این کشور بوده است و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز اواخر سال گذشته از علاقه مندی اندونزی به خرید نفت از ایران خبر داده بود.

این مقام وزارت نفت درباره صادرات نفت خام به این کشور نیز گفته بود: اندونزی در نظر دارد از ایران نفت خریداری کند که هنوز این موضوع در مرحله امکان سنجی است و مقدار آن پس از بررسی‌های دقیق تر اعلام می شود.

نظرات کاربران