قیمت طلا در بازارهای بین المللی ...

کاهش قیمت طلا دربازارهای بین المللی

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر کاهش نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افت چشمگیری روبرو شده است.

بنابر گزارشی از رویترز، در حالی که همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار است روز پنجشنبه برگزار شود، تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال باقی ماندن بریتانیا در این اتحادیه افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش انتشار نظرسنجی های جدید موجب کاهش نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شده و این مساله افت نسبی قیمت طلا را در پی داشته است.
به گزارش طلا،قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 1.1 درصد کاهش به کمتر از 1282 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته با رشد 2 درصدی روبرو شده بود.
شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز تحت تاثیر افزایش انتظارات نسبت به ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا نیز با رشد نسبی همراه شده است. به اعتقاد برخی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی، در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این مساله می تواند تبعات اقتصادی و مالی زیادی برای بریتانیا و اروپا به همراه داشته باشد و حتی می تواند منجر به رکود اقتصادی منطقه یورو شود.
3 نظرسنجی جدید نشان می دهد که میزان حمایت مردم از کمپین ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا با افزایش روبرو شده است.
جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد: اقتصاد آمریکا احتمالا تنها به یک بار افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نیاز خواهد داشت. به نظر می رسد برگزاری نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.59 درصد افزایش به بیش از 907 تن رسیده است که این بالاترین رقم از سپتامبر 2013 به شمار می رود.
فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده و از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا منتظر روشن شدن نتایج همه پرسی بریتانیا است.
انتشار آمارهای مهم اقتصادی در منطقه یورو و آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلا است.

نظرات کاربران