قیمت سکه در بازار نقدی و ...

ارزانی سکه در بازار نقدی و آتی

قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران دیروز در مسیر کاهشی قرار گرفت که کارشناسان عامل اصلی این امر را کاهش بهای اونس اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران ، در اولین روز از هفته جاری هر پنج سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران با روند نزولی مواجه شد، به طوریکه سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۵۳ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۲۸ درصدی را تجربه کرد. همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با افت۰/۲۸ درصدی به قیمت یک میلیون و۶۴ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۷۶هزار تومان معامله شد و با کاهش ۰/۳۶ درصدی رو به رو شد.  از طرفی سکه تحویل دی نیز با ۰/۱۳ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۹۰ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۱۰۷ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۲۹درصدی را به ثبت رساند.

از سویی حجم معاملات آتی سكه طی روز گذشته در بورس كالای ایران به ۶هزار و ۵۱۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۱۸ میلیارد ریال رسید.

همچنین در بازار نقدی نیز طی روز شنبه، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۴۲ هزار تومان آغاز کرد که کاهشی ۶ هزار تومانی نسبت به روز پنج‌شنبه داشت. به گفته فعالان بازار، ۳ عامل بر افت قیمت سکه در بازار داخل اثرگذار بوده است؛ اولین عامل، بازگشت بهای اونس از مدار هزار و ۳۰۰ دلار بود که انتظارات معامله‌گران سکه را تحت‌تاثیر قرار داد. در واقع افت اونس موجب شد که معامله‌گران سکه احتیاط بیشتری کنند و خریدهای خود را کاهش دهند. عامل دوم کاهش سنتی تقاضای بازار در ماه رمضان بود که موجب شد معامله‌گران سکه ترجیح دهند کمتر در موقعیت خرید قرار بگیرند. عامل آخری که قیمت سکه را کاهشی کرد، افت قیمت دلار بود. به هر حال روز شنبه همسو با افت قیمت سکه تمام، نیم سکه نیز کاهش قیمت را تجربه کرد و با ۳هزار تومان افت به قیمت ۵۲۱ هزار تومان رسید.

نظرات کاربران