قیمت طلا در بازارهای جهانی در ...

قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش همراه شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شد که علت اصلی آن کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است.

بنابر گزارشی از رویترز، در حالی که همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار است پنجشنبه برگزار شود تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که میزان حمایت عمومی از ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا افزایش یافته و این مساله تا جدی نگرانی ها نسبت به خروج این کشور از اروپا را کاهش داده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1292 دلار رسیده است. قیمت این فلز زرد روز دوشنبه با کاهش 0.7 درصدی روبرو شد و برای لحظاتی تا سطح 1277 دلار در هر اونس کاهش یافت.

2 نظرسنجی جدید که روز دوشنبه منتشر شده نشان می دهد که حمایت مردمی از ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا پس از قتل یک نماینده پارلمان که از حامیان عضویت بریتانیا در اروپا بوده، بار دیگر افزایش یافته است.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند در نهایت منجر به رکود اقتصادی این کشور شود و فشار زیادی را بر منطقه یورو و اقتصاد جهانی وارد کند.

ارزش پوند انگلیس امروز سه شنبه نزدیک به بالاترین سطخ در 3 هفته اخیر در برابر دلار و یورو رسیده است. شاخص ارزش دلار نیز نزدیک به پایین ترین سطح در یک ماه اخیر رسیده و به 93.42 واحد کاهش یافته است.

جورج سوروس سرمایه دار مشهور نیز هشدار داد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند موجب کاهش شدیدتر ارزش پوند حتی بیشتر از چهارشنبه سیاه شود. اشاره وی به چهارشنبه سیاه مربوط به سال 1992 میلادی است که ارزش پوند با افت چشمگیری روبرو شد.

نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس نیز تاکید کرد: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیرات مستقیمی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 908 تن رسیده است که این بالاترین رکورد از سپتامبر 2013 میلادی به شمار می رود.

میزان ذخایر طلای روسیه نیز تا ابتدای ژوئن به بیش از 47.6 میلیون اونس افزایش یافته است. این رقم در ماه قبل از آن به 47.5 میلیون اونس رسیده بود.

نظرات کاربران