مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران از پهلوگیری نخستین نفتکش این شرکت در بنادر آفریقا پس از لغو تحریم‌ها خبر داد.

اولین نفتکش ایران پس از لغو تحریم‌ها به آفریقا رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران از پهلوگیری نخستین کشتی این شرکت در بنادر آفریقا پس از لغو تحریمها خبر داد.

نصرالله سردشتی با بیان این که همه کشتیهای ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران سال گذشته فعال و عملیاتی بوده‌اند، گفت: هر چند در حال حاضر ٩٠ درصد ناوگان این شرکت در خدمت صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران است اما آماده هستیم با هماهنگی شرکت ملی نفت، هر چه سریعتر به بازارهای اروپا برگردیم.

وی با بیان این که ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به لحاظ فنی و عملیاتی مشکلی برای تردد در آبهای اروپا ندارد، اظهارکرد: از ١٧ ژانویه ٢٠١٦ و با اجرایی شدن برجام، تلاشهای ما برای اخذ کلاس، پرچم و بیمه کشتیهای این شرکت بیش از گذشته شدت گرفت که در نتیجه این اقدامها، مسایل مربوط به پرچم و کلاس کشتی‎های ناوگان به طور کامل حل شد.

سردشتی در مورد بیمه کشتیها نیز افزود: از موانع مهم در اخذ پوشش P&I از کلوبهای عضو گروه بین‎المللی معروف به IGA ، خلاء پوششی ناشی از مشارکت داشتن بیمه‎گران اتکایی آمریکایی در بخش قابل توجهی از برنامه اتکایی این کلوبها بوده است که با پیگیریها و رایزنیهای مستمر به عمل آمده این کمبود تا حد زیادی برطرف شده است به طوری که بزودی شاهد ورود کشتیهای این ناوگان به این کلوبها و حضور ناوگان شرکت ملی نفتکش در ترمینالهای اروپایی و دیگر ترمینالهای بزرگ نفتی در دنیا نیز خواهیم بود.

مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران سپس از پهلوگیری نخستین کشتی این شرکت در بنادر آفریقا پس از لغو تحریمها خبر داد و اضافه کرد: تا پیش از لغو تحریمها، کشتیهای شرکت ملی نفتکش تنها در بنادر شش کشور تعیین شده برای صادرات نفت کشور پهلو می‎گرفتند اما در راستای بازاریابی انجام شده، اواخر اسفندماه سال گذشته، شاهد پهلوگیری نخستین کشتی این شرکت در بندری به جز بنادر این شش کشور بودیم.

وی گفت: امیدواریم بزودی شاهد پهلوگیری کشتیهای شرکت ملی نفتکش ایران در بنادر اروپایی باشیم.

سردشتی با بیان این که ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران تا پیش از تحریمها همواره مورد توجه شرکتهای معظم نفتی بوده است بیان کرد: در این راستا نخستین کشتی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران پس از لغو تحریمها در اسفند ماه سال گذشته به اجاره یکی از شرکتهای بزرگ نفتی درآمد.‎

نظرات کاربران