وزیر نفت:قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از 2 هزار تومان نخواهد شد

زنگنه: منظور سخن رئیس جمهور که گفته اند، مجموع قیمت بنزین و گازوئیل از نصف قیمت جهانی آنها بعد از افزایش بیشتر نخواهد شد، یعنی قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از ۲ هزار تومان نخواهد شد.

بیژن نامدار زنگنه با اشاره به ابهاماتی که درباره سخنان رئیس جمهور  در زمینه نحوه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح شد، گفت: اگر قیمت بنزین را یک هزار تومان و گازوئیل را 300 تومان محاسبه کنیم، قیمت جهانی این دو فرآورده اکنون بالای 4 هزار تومان است و منظور این بود که قیمت مجموع بنزین و گازوئیل در هر شرایطی و با هر افزایشی بیشتر از 2 هزار تومان نخواهد شد.
وی درباره پیشنهاد وزارت نفت برای قیمت بنزین و گازوئیل در لایحه بودجه سال 97 تصریح کرد: ما پیشنهاد قیمت نمی دهیم و دولت هر زمانی که تصمیم به اضافه کردن قیمت گرفت اعلام می شود و هنوز این موضوع در مرحله ای نیست که بتوان قیمتی را برای اطلاع مردم اعلام کنیم.
وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن قیمت های 1500 و 400 تومان برای بنزین و گازوئیل در خبرگزاری ها گفت: این قیمت ها را من هم شنیده ام اما تا زمانی که دولت اعلام نکرده همه چیز را باید شایعه دانست.
زنگنه درباره میزان افزایش قیمت بنزین و گازوئیل اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: آقای رئیس جمهور سقف افزایش را اعلام کرده است، البته ما گزینه های مختلفی را مطرح کردیم و هر نوعی که تصمیم گیری شود آماده اجرا هستیم.

نظرات کاربران