هیجانی شدن مردم پس از زلزله و افزایش مصرف بنزین در تهران

زلزله دیشب ، باعث افزایش قابل توجه مراجعه مردم از ساعات آغازین بامداد امروز به جایگاههای عرضه سوخت بوده است. سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت:جایگاههای سوخت تهران والبرز مملو از بنزین و تمام پمپ ها فعال است.

زیبا اسماعیلی درباره وضعیت عرضه بنزین در شهرهای تهران و البرز با توجه به زلزله دیشب در این دو شهر و تشکیل صفوف طولانی در برخی جایگاههای سوخت این دو شهر گفت: از همان دقایق اولیه پس از وقوع زلزله، در آماده باش کامل بودیم و به از طریق شرکت پخش نیز وضعیت جایگاههای سوخت در تهران و البرز رصد می شد.

وی ادامه داد: از انجا که به مردم توصیه شد برای درامان ماندن از خطرات احتمالی پس لرزه ها، شب را خارج از منزل و در خودروها سپری کنند، و از انجا که برخی شهروندان تصمیم به عزیمت از تهران گرفتند، میزان مراجعه به جایگاهها سوخت در ساعات اولیه پس از زمین لرزه، افزایش چشمگیری داشت و همین مساله موجب تشکیل صفوف طولانی در برخی جایگاهها شد.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه کمبود در جایگاه‌هایی که صف تشکیل شده بود، خودروهای نفت کش ها از مبادی توزیع و انبارهای ذخیره سوخت در استانهای البرز و تهران به سمت جایگاهها روانه شدند و دستورات لازم برای توزیع کافی سوخت صادر شد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین سوخت تهران و البرز وجود ندارد، ادامه داد: جایگاههای سوخت در استانهای تهران و البرز مملو از سوخت هستند و هیچگونه کمبودی وجود ندارد.

وی به مردم توصیه کرد با آرامش و صبر برای تهیه سوخت مورد نیاز خود به جایگاهها مراجعه کنند و در صورت وجود صف در یک جایگاه، به جایگاههای اطراف مراجعه کنند تا از بار ازدحام احتمالی کاسته شود.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: با توجه به آماده باش کاملی که در همان دقایق اولیه پس از زلزله ایجاد شد،  علیرغم اینکه فقط نیروهای شیفت شب در جایگاهها حضور داشتند اما تمام تلمبه های جایگاهها فعال بود.

وی با بیان اینکه وضعیت جایگاههای سوخت بصورت لحظه ای رصد می شود، گفت: آماده باش در تمام جایگاههای سوخت استانهای تهران و البرز و مسیرهای منتهی به این دو استان برقرار است و مردم می توانند با خیال آسوده نسبت به تهیه سوخت مورد نیاز خودروهای خود اقدام کنند.

<همکو : اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت انواع سوخت ، قیمت مواد اولیه و پلاستیک ، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران