در کنفرانس صنعت بسته بندی آمریکا فناوری جدیدی معرفی شد

فناوری های جدیدی در کنفرانس صنعت بسته بندی آمریکا معرفی شد: کمپانی rPlanet Earth اولین کارخانه ایست که بطری عمودی با استفاده از پلی اتیلن بازیافتی rPET در جهان را در کنار انواع محصولات بسته‌بندی دیگر تولید می‌کند. 16 تا 18 بهمن 1396

معرفی فناوری‌های جدید پلاستیکی و برنامه‌های کاربردی برای پلی اتیلن PET، پلی اتیلن بازیافتی rPET و PEF در کنفرانس صنعت بسته‌بندی:

امروزه نوآوری در بسته‌بندی، تمایز و پایداری از جمله نیروهای محرکه در معرفی محصولات جدید صنعت بسته‌بندی هستند. این موضوعات، و همچنین تکنولوژی‌های در حال ظهور تجهیزات و همچنین تجارت الکترونیک، موضوعات اصلی کنفرانس بسته‌بندی خواهد بود. این کنفرانس در سال 2018 است که در 5 تا 7 ام ماه فوریه در فلوریدای ایالات متحده برگزار خواهد شد.

این کنفرانس طیف وسیعی از فناوری‌ها و بازارهای هدف در زمینه صنعت بسته‌بندی را معرفی می‌کند، به عنوان مثال کمپانی Campbell Soup چگونگی تکامل ملزومات مواد غذایی برای افزایش برآورده شدن انتظارات مصرف کننده توسط بسته بندی بررسی خواهد کرد و کمپانی پپسی در رابطه با توسعه پایدار بسته‌بندی اسنک در دوران پیشرفت تجارت الکترونیک، بحث و تبادل نظر ارائه خواهد داد. 
 
شرکت بسته‌بندی Pretium Packaging یک ظرف PET نوآورانه عرضه خواهد کرد که دارای دسته یکپارچه با بدنه است که در شکل بالا نشان داده شده است. این ظرف با ظرفیت 2 لیتر به شرکت‌های تولید مواد غذایی- نوشیدنی و صاحبان برندهای خانگی- صنعتی، بسته‌بندی متمایزی در قفسه فروشگاه‌ها، راحتی در استفاده و با ظاهر قابل توجه ارائه می‌کند.

شرکت کانادایی صنایع لوپز Loop Industries’  به فن آوری دست یافته که ضایعات PET را با خلوص بالا بازیافت می‌کند و پلی اتیلن گرید مواد غذایی برای کاربردهای متنوع از جمله تولید بطری‌های آب تولید می‌کند. 

کمپانی rPlanet Earth اولین کارخانه ایست که بطری عمودی با استفاده از پلی اتیلن بازیافتی rPET در جهان را در کنار انواع محصولات بسته‌بندی دیگر تولید می‌کند. شیوه‌های نوآورانه تولید این شرکت منجر به انتشار کمترین میزان کربن در ایالات متحده ( و یکی از کمترین مقادیر در جهان) می‌شود.

کمپانی DuPont (ویلمینگتون، دلاویر) یک پلیمر زیستی مبتنی بر فوران را مورد بررسی قرار می‌دهد و نشان خواهد داد که این محصول انتخاب مناسب برای برنامه‌های کاربردی صنعت بسته‌بندی است. کمپانی دوپونت و آرچر دانیلز میدلند به طور مشترک فرآیندی شیمیایی موفق شامل مراحل آب‌زدایی و اکسیداسیون برای تولید فوران دی کربوکسیلیک متیل اتر (FDME) از فروکتوز ابداع کرده و توسعه داده‌اند.

شرکت اروپایی Avantium BV (آمستردام، هلند) محصول خود را که یک PET واقعا سبز با تاثیر اقتصادی مثبت است معرفی خواهد کرد. این شرکت فرآیندی را شناسایی کرده است که منو اتیلن گلیکول (MEG) را از گلوکز در یک فرآیند تک مرحله‌ای و با بازده اتمی بالا تولید می‌کند که می‌تواند با MEG با پایه نفتی رقابت ‌کند. 

شرکت Synvina BV (آمستردام، هلند) که توانایی خود در تولید پلی اتیلن فوران دی کاربوکسیلات (PEF) با کیفیت بالا و بهبود عملکرد بسته‌بندی از این روش را تشریح خواهد کرد. در مقایسه با PET معمولی رایج، PEF عمر مفید محصول را افزایش و وزن بسته را کاهش داده و نیاز به مواد اضافی را از بین خواهد برد. انتظار می‌رود PEF فرصت‌های جدیدی به روی صنعت بسته‌بندی پلاستیکی جدید باز کند.

رون پواک مدیر عامل کنفرانس بسته‌بندی از زمان آغاز به کار خود در سال 2008 بوده است. این کنفرانس به منظور ارائه فناوری پیشرفته و اطلاعات بازار به شرکت‌های زنجیره تامین در زمینه نوشیدنی، مواد غذایی، مصارف خانگی، صنعتی، مواد شیمیایی کشاورزی، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات سلامت و زیبایی، داروها و موارد دیگر برگزار می‌شود.

نظرات کاربران