افزایش مجدد ارزش بیت کوین در روز شنبه

ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی بعد از کاهش ۴ روزه که توجهات جهانی را معطوف بازار ۵۰۰میلیارد دلاری ارزهای دیجیتالی کرده بود، ارزش بیت کوین روز شنبه مجددا افزایش یافت.

به نقل از بلومبرگ، بعد از کاهش 4 روزه ارزش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی که توجهات جهانی را معطوف بازار 500 میلیارد دلاری ارزهای دیجیتالی کرده بود، ارزش بیت کوین روز شنبه مجددا افزایش یافت.

در حالی که تجار ارزهای دیجیتالی مجددا به بازار این ارزها خوش بین شده اند، ارزش بیت کوین دیروز 21 درصد افزایش داشت و ارزش لیتکوین هم رشدی 12 درصدی را تجربه کرد.

مارک اوستوالد، استراتژیست موسسه اینوستور سرویسز اینترنشنال در این باره گفت: «اشتیاق (نسبت به خرید ارزهای دیجیتالی) از بین رفته است... این یک بازار شکننده است.»

ترمیم قابل توجه ارزش بیت کوین در روز شنبه با توقف انتشار خبرهای منفی که از روز دوشنبه به این طرف موجب افت 24 درصدی ارزش بیت کوین شده بود همزمان شد. اظهارات مقامات بانک های مرکزی جهان، تصمیم موسس لیتکوین برای فروش تمامی لیتکوین هایش و تمایل سرمایه گذاران برای کاهش سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی قبل از فصل تعطیلات موجب تشدید کاهش ارزش این ارزها شده بود.

اوستوالد در خصوص این کاهش ارزش ناگهانی ارزهای دیجیتالی گفت: «در حالی که تعطیلات کریسمس در پیش است، برخی می خواهند پایشان را از این بازار بیرون بکشند.»

هرچند بیت کوین پرنوسان ترین ارز دیجیتالی در هفته گذشته نبوده، اما کاهش 30 درصدی ارزش آن در روز جمعه، بازار جهانی داد و ستد ارزهای دیجیتالی را تکان داد. این شدیدترین افت ارزش بیت کوین از 14 ژانویه 2015 تاکنون بود. در آن زمان ارزش بازار بیت کوین تنها 2.4 میلیارد دلار بود، اما هم اکنون ارزش این بازار به حدود 260 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، ارزش بیت کوین دیروز به 15 هزار و 530 دلار رسید.

نظرات کاربران