وزیر نفت عراق ، از احتمال افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ خبر داد

وزیر نفت عراق در بغداد گفت: «من خیلی خوش بین هستم که در سه ماهه نخست سال آینده، بازار نفت شاهد توازن خواهد بود.»

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفت، خوش بین است که با کاهش میزان ذخایر جهانی و رشد تقاضای چین و هند، قیمت نفت در سال 2018 افزایش خواهد یافت.

لعیبی در بغداد گفت: «من خیلی خوش بین هستم که در سه ماهه نخست سال آینده، بازار نفت شاهد توازن خواهد بود.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) که عراق دومین تولید کننده بزرگ عضو آن است امسال توافق کرده بود که به منظور کاهش میزان ذخایر جهانی نفت میزان تولید خود را کاهش دهد. این کاهش ها به افزایش 15 درصدی قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی کمک کرده است. آمارهای سازمان مشترک ابتکار داده ای (جودی) نشان می دهد عراق در ماه اکتبر 4.36 میلیون بشکه نفت تولید کرده، در حالی که این رقم در پایان سال گذشته میلادی 4.83 میلیون بشکه در روز بوده است.

در عین حال، عراق گام هایی را برای توسعه میادین نفتی خود برداشته و خود را برای افزایش تولید در زمانی که توافق کاهش تولید پایان پذیرد آماده کرده است. عبدالمهدی العمیدی، مدیرکل بخش صدور مجوز وزارت نفت عراق گفت، در صورت اعلام موافقت کابینه عراق د در ماه آینده، شرکت ژنهوا اویل چین میدان نفتی شرق بغداد را توسعه خواهند داد. به گفته وی، این میدان نیازمند 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری است و هدف آن رسیدن به تولید 40 هزار بشکه ای در طی مدت 5 سال است.

در طی هفته های اخیر، عراق شروع به تولید آزمایشی نفت در میدان سوبا در جنوب این کشور کرده و از شرکت های مختلف دعوت نموده تا در ساخت خط لوله صادرات نفت از میادین کرکوک به مرز ترکیه مشارکت نمایند. عراق همچنین میدان نفتی مجنون را از شرکت رویال داچ شل پس گرفته و طرح هایی را برای دعوت از شرکت های نفتی بین المللی برای توسعه میادین انرژی در حوزه های نفتی مشترک با ایران و کویت اعلام کرده است.

<همکو : اخبار و تحلیل صنعت پلیمر >

قیمت نفت و سوخت  ، قیمت ارز و دلار ، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران