بررسی مشکلات دو پتروشیمی همدان توسط وزیر نفت

استاندار همدان اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی فعال در همدان به تعطیلی کشیده شود.

محمد ناصر نیکبخت ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: مشکل دو پتروشیمی همدان شنبه با حضور وزیر نفت بررسی می‌شود و در این جلسه وزیر صنایع، رئیس خصوصی‌سازی، مدیرعامل پتروشیمی باید برای حل مشکل دو پتروشیمی استان ورود کنند.

استاندار همدان با اشاره به همایش استانداران در تهران گفت: در این سیمنار مصوب هیئت دولت این است که تمام املاکی که بانک‌ها در تملک دارند، باید در اسرع وقت به قیمت مناسب به صاحب آن برگردد یا به مردم واگذار شود و این مصوب به دستور رئیس جمهور بوده که توسط وزیر کشور ابلاغ شده است.

وی از جلسه‌ استانداران با رئیس جمهور ظرف مدت یک الی دو هفته آینده خبر داد و عنوان کرد: از مدیران درخواست دارم که گزارشی مفصل از توفیقات و مشکلات حوزه اقتصاد استان ارائه دهند.

نیکبخت تصریح کرد: تسهیلات رونق در همدان 600 میلیارد تومان است که تا کنون حدود 320 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و همچنان طرح‌هایی به آن اضافه می‌شود ضمن اینکه اگر بتوانیم کل سهمیه رونق تولید را جذب کنیم شاید بتوانیم از گلوبال باز هم جذب تسهیلات داشته باشیم.

استاندار همدان اظهار داشت: باز پرداخت هیچ سرمایه در گردشی زیر یکسال در توان متقاضی نیست و تمام بانک‌ها نیز یکساله سرمایه در گردش می‌دهند و از بانک صادرات نیز این انتظار را داریم که اینگونه عمل کند.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی که فعال هستند به تعطیلی کشانده شوندگفت: کسی هم که قصد فعالیت اقتصادی را دارد باید همکاری نظام‌مند با بانک‌ها داشته باشد.

نیکبخت با اشاره به طولانی شدن مدت زمان ارسال مصوبه به بانک گفت: اگر قرار باشد ارسال مصوبه به بانک یک ماه طول بکشد باید از بانک انتظار داشت تا یک سال را برای بررسی پرونده طول بدهد.

<همکو : اخبار و تحلیل صنعت پلیمر >

قیمت نفت و سوخت ، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر 

نظرات کاربران