ثبت 13 درصدی رشد قیمت طلا ، در پایان معاملات امسال

در حالی که قیمت طلا در روز پایانی معاملات سال 2017 به بالاترین رقم در طی 3 ماه گذشته رسید، کاهش ارزش دلار، تنش های سیاسی و فروکش کردن نگرانی ها در مورد تاثیر افزایش نرخ بهره در آمریکا بر رشد قیمت طلا موجب شد تا قیمت فلز زرد بالاترین افزایش سالانه در طی 7 سال اخیر را به ثبت برساند.

رشد قیمت طلا در سال 2017 در حالی بود که تحت تاثیر تنش ها بر سر کره شمالی، رسوایی ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه و تداوم نرخ تورم پایین در آمریکا دلار شاهد ثبت ضعیف ترین عملکرد سالانه از سال 2003 تاکنون بود.

شاخص دلار روز جمعه به پایین ترین رقم در 3 ماه گذشته رسید و موجب شد تا قیمت طلا به بالاترین رقم از اواخر سپتامبر تاکنون یعنی 1307 دلار و 60 سنت برسد، البته در پایان معاملات اندکی این رشد قیمت تعدیل شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.60 درصد افزایش به 1302 دلار و 80 سنت رسید. قیمت طلا در پایان معاملات امسال رشدی 13 درصدی را به ثبت رساند. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 0.93 درصد رشد داشت و به 1309 دلار و 30 سنت رسید. بدین ترتیب قیمت طلای آمریکا نیز شاهد رشد سالانه 12 درصدی بود.

ژورژت بوئله، تحلیلگر موسسه ای بی ان آمرو گفت، قیمت طلا در سال آینده به دلیل احتمال ترمیم ارزش دلار و رشد بازده اوراق قرضه دولتی آسیب پذیر خواهد بود. هنگامی که میزان سوددهی در بازار سایر کالاها بالا برود، هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش می یابد.

در میان فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم بیشترین رشد سالانه را شاهد بود و به افزایش نگرانی ها در مورد کمبود این فلز در بازار رشدی 57 درصدی را به ثبت رساند.

< همکو : اخبار و تحلیل صنعت پلیمر >

آخرین قیمت طلا و سکه ، ارز و دلار 

نظرات کاربران