تصمیم گیری ترامپ در خصوص برجام در روز جمعه

وزارت خارجه آمریکا در خصوص تصمیم گیری رئیس‌جمهور این کشور درباره تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تا روز جمعه خبر داد.

در فاصله چند روز مانده به اعلام تصمیم دولت واشنگتن درباره برجام، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری این کشور، روز جمعه درباره ادامه تعلیق تحریم‌ها علیه ایران مطابق با توافقنامه هسته‌ای سال 2015 تصمیم‌گیری کند.

استیو گلدستین، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در کنفرانسی خبری گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم ترامپ تا روز جمعه در این خصوص تصمیم‌گیری کند. در حال حاضر گفتگو‌هایی در این خصوص جریان دارد.»

دونالد ترامپ قصد دارد در آستانه تصمیم‌گیری درباره تایید کردن یا نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در کاخ سفید درباره این موضوع گفتگو کند.


کیتی کلی، فعال صلح آمریکایی، در گفتگو با رادیو اسپوتنیک گفت: خودداری ترامپ از تایید پایبندی ایران به موافقتنامه هسته‌ای باعث خواهد شد دیگر کشور‌ها درباره روابط خودشان با آمریکا تجدید نظر کنند.

او افزود اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران باعث خواهد شد کشور‌های دیگر به این نتیجه برسند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

کلی تصریح کرد: آمریکا چشم خود را به روی اسرائیل و تلاش آن برای توسعه تسلیحات هسته‌ای خود بسته و اکنون که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را به موافقتنامه هسته‌ای تایید کرده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، به آن بی‌توجه است.

دونالد ترامپ در یکسال اخیر از منتقدان اصلی برجام بوده و آن را «بدترین توافق» خوانده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران