واکنش رئیس انجمن همگن پلاستیک به افزایش قیمت مواد پتروشیمی

رئیس انجمن همگن پلاستیک تهران در خصوص بالا رفتن مواد پتروشیمی اظهار کرد که این بالا رفتن قیمت صنایع تکمیلی را تحت تاثیر شدید قرار داده و فرصت رقابت در منطقه را از آنها گرفته است.

بختیاری رئیس انجمن همگن پلاستیک گفت: جلسه ای با نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف از جمله انجمن ملی در دفتر انجمن همگن داشتیم که مسایل حوزه صنایع تکمیلی که مهم‌ترین آن افزایش قیمت‌ها است مورد بررسی قرار دادیم همه تولیدکنندگان بر اینکه باید از این وضعیت خارج شد توافق دارند و من هم مثل همکارانم بر این باورم که هرچه سریع‌تر باید متحد شده و شورای راهبردی تشکیل دهیم تا صدایمان را به مسئولان برسانیم.

وی گفت: ما صنعتگران وضعیت دلار و نفت را می فهمیم و بالا رفتن قیمت مواد را هم درک می‌کنیم آنچه برایمان آزار دهنده است و باعث شده صنعت کشور از بین برود قیمت در بورس کالا و و جلوتر از قیمت، مصوب حرکت کردن پتروشیمی ها است. این اتفاق صنایع را نابود می کند و متاسفانه مسئولانی که باید جلوی این اتفاق را بگیرند هیچ اهمیتی نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه انجمن‌ها و تشکل‌ها باید متحد شوند و جلساتی را با مسولان و سیاستگذاران دولتی داشته باشند گفت: انجمن ملی در این زمینه می تواند نوک پیکان ما تشکل‌ها باشد و از اینکه با مسئولان نامه نگاری کند یا جلساتی بگذارد بسیار استقبال و حمایت می کنیم. صنایع مثل جزیره ای دور افتاده شده که کسی صدایش را نمی شنود.

او به گفته های خسروتاج در گفتگوی خبری 22:30 شبکه 2 اشاره کرد و گفت: جملاتی از آقای خسرو تاج نقل شده با این مضمون که ما نمیتوانیم پتروشیمی ها را فدای صنایع تکمیلی کنیم! آیا واقعا این حرف یک اقتصاددان است! صنایع تکمیلی که در کشور تولید و اشتغال را ایجاد می کنند بیکاری را از بین می برد رونق بوجود می آورد و می تواند مردم جامعه را از ناامیدی و رخوت بیرون بیاورد را باید نادیده گرفت؟

وقتی نگاه به صنعتگران این است، پس باید خودمان برای خودمان کاری بکنیم و دولت برای ما کاری نمی کند. در حالی‌که باید امتیازی برای صنایع تکمیلی قائل شوند آن را نادیده می گیرند و این ما صنعتگران هستیم که رقابت در بازار منطقه ای را از دست می دهیم چرا که هیچ توجهی از سوی پتروشیمی ها به صنایع تکمیلی نیست و آنها به فکر سود خود هستند و دولت نیز آنهار ا مورد حمایت قرار می دهد.

وی وضعیت صنایع تکمیلی و جامعه را به هم گره خورده دانست و گفت: صنایع تکمیلی رتبه 4 اشتغالزایی در کشور را دارد و همین صنایع اگر نمی گویم حمایت بلکه بتواند حق خود را از قیمت‌گذاری روی مواد پتروشیمی بگیرد بسیار بیشتر می تواند اشتغال‌زایی کند و این امر چاره ای ندارد به جز اینکه ما هرچه زودتر متحد شویم و دولت را وادار کنیم صنایع داخلی را مورد توجه قرار دهد در این صورت اشتغالزایی بالا رفته و جوانان ناامید در کشور نیز حس خوبی پیدا می کنند.

بختیاری با اشاره به اینکه حتی اگر صنایع سودآوری هم نداشته باشند همین‌که با اشتغالزایی در جامعه امید ایجاد می کنند گفت: وقتی اشتغالزایی باشد امید در جامعه و صنعت رشد می کند و به صورت خودکار تولید هم بالا می رود تولید که بالا رفت رونق اتفاق می افتد دیگر جنس ترکیه ای را به جای جنس ایرانی که بسیار هم با کیفت تر است وارد نمی کنیم و وضعیت کشور بهبود خواهد یافت.

وی در پایان یک‌بار دیگر بر تشکیل شورای راهبردی تاکید کرد و گفت: این شورا هرچه زودتر باید تشکیل شود تا قدرت صنایع تکمیلی دیده شده و سیاستگذاران را وادار به تمکین از قواعد واقعی بازار در قیمت گذاری و حمایت از صنایع بکنیم

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر ، قیمت ارز و دلار ، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران