ساخت واحدهای جدید توسعه‌ای در بزرگترین پتروشیمی شمالغرب

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز درباره ساخت واحدهای جدید توسعه‌ای در بزرگترین پتروشیمی شمالغرب کشور صحبت کرد و همچنین از شروع ساخت انشعاب جدید خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز خبر داد.

عملیات ساخت فاز سوم خط لوله اتیلن غرب به طول 154 کیلومتر به منظور انتقال اتیلن به پتروشیمی تبریز آغاز شد.

با بهره برداری از این طرح امکان انتقال سالانه حدود 200 هزار تن اتیلن و با سرمایه گذاری بیش از 200 میلیارد تومانی به پتروشیمی تبریز فراهم خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح، امکان ساخت و راه اندازی واحدهای جدید توسعه‌ای پتروشیمی تبریز شامل اتیل بنزن، استایرن منومر، استایرن و پنتان دو فراهم شود، ضمن آنکه ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی تبریز با افزایشی دو برابری از حدود 370 هزار تنی فعلی به بیش از 700 هزار تن در سال افزایش می یابد.

پتروشیمی تبریز به منظور جبران کمبود خوراک اتیلن مورد نیاز در واحدهای مجتمع، احداث خط لوله انتقال اتیلن از میاندوآب به تبریز و اتصال به شبکه خط لوله اتیلن غرب کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

سیاوش درفشی مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز در تشریح جزئیات آغاز ساخت این خط لوله جدید انتقال اتیلن، گفت: خط اتیلن از میاندوآب به تبریز برای انتقال سالانه 200 هزار تن اتیلن با لوله گذاری 10 اینچی در مدت یکسال و در سه فاز اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول، افزود: این طرح در افزایش ظرفیت تولیدی با ایجاد طرح‌های توسعه‌ای، افزایش تنوع محصولات برای رقابت در بازارهای مصرف، ایجاد ارزش افزوده با بهبود فرآیندهای تولیدی و سود آوری تأثیر بسزایی خواهد داشت .

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران