روند ادامه دار کاهش نرخ ارز

مدیر کل کانون صرافان از کاهش 200 تومانی نرخ ارز خبر داد و به مصرف کنندگان غیر واقعی که جهت سرمایه گذاری وارد این بازار می شوند توصیه کرد به جد از این بازارهای فاصله گرفته تا دچار ضرر و زیان نشوند.

مدیرکل و رئیس شورای عالی کانون صرافان گفت: نرخ دلار نسبت به پیک قیمت ها تا به امروز 200 تومان افت داشته و این روند همچنان ادامه دار خواهد بود. 
سعید مجتهدی به مصرف کنندگان غیر واقعی که جهت سرمایه گذاری به این بازار می شوند توصیه کرد به جد از این بازارهای فاصله گرفته تا دچار ضرر و زیان نشوند.
وی در ادامه از وجود 600 صراف با مجوز بانک مرکزی در کشور خبرداد و اظهارداشت: این واحدها در راستای قوانین پولی و بانکی و همینطور پولشویی فعالیت دارند.
مدیرکل و رئیس شورای عالی کانون صرافان گفت: صرافی های دارای مجوز بازوی توانمندی برای اقتصاد کشور محسوب می شوند و در عین حال از تجربیات ارزشمندی از دوران تحریم ها بهره مند هستند.
وی ضمن اشاره به این جمله که غیر از صرافی های مجوز دار «بازار غیر رسمی» تلقی می شود، افزود: کسانی که در این بازار فعالیت دارند ضمن نداشتن مجوز رسمی از بانک مرکزی، عدم صدور فاکتور رسمی و پرداخت نکردن مالیات متاسفانه اختلال در بازار ایجاد می کنند.
مجتهدی بیان داشت: جدا از این دو دسته اشخاصی دیگری نیز در بازار ارز معاملات آتی و کاغذی انجام می دهند.
وی تصریح کرد: این افراد بدون اینکه پول فیزیکی در میان باشد معاملات آتی انجام می دهند و بازار را به تکانه های شدید دچار می کنند.
مدیرکل و رئیس شورای عالی کانون صرافان یادآورشد: عایدی این معاملات به جیب افراد انگشت شماری سرازیر می شود ولی ضررچنین رفتاری نصیب تمامی افراد جامعه خواهد شد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران