همکاری لایسنسورهای اروپایی با پتروشیمی لردگان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان از همکاری لایسنسورهای اروپایی در طرح پتروشیمی لردگان خبر داد و اعلام کرد: دانش فنی تولید محصولات توسط این دو شرکت اروپایی گارانتی شده است.

«محسن زارعي‌فر» درباره آخرین وضعیت مشارکت و همکاری لایسنسورهای اروپایی پتروشیمی لردگان، گفت: لايسنس تولید آمونياك پتروشیمی لردگان از شرکت آمونیا كازاله سوئیس خریداری شده و دانش فنی تولید اوره هم از شرکت استامي كربن هلند تامین شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اعلام اینکه برای تولید محصولات در این مجتمع در دست ساخت پتروشیمی از آخرين تكنولوژي‌هاي روز جهان استفاده شده است، تصریح کرد: در انتخاب لاسینسور هدف گذاری شده تا به لحاظ زيست محیطی شرايط خوبي داشته باشد . 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه لايسنس‌های تولید اوره و آمونیاک توسط شرکت‌های فروشنده دانش فنی گارانتي شده است، اظهار داشت: حتي بخشي از تجهيزات و قطعاتی كه مي خريم بايد با استانداردهاي این دو لایسنسور بین‌المللی تطابق داشته باشد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون محدودیتی از سوی لایسنسورها و یا تامین کنندگان خارجی تجهیزات طرح پتروشیمی لردگان اعمال شده است؟ توضیح داد: تاکنون مشكلي در ارتباط با شركتهاي كه ليسانس از آنها خريداري شده نداشتيم و همکاری‌‌ها ادامه دارد. 

زارعی فر، تاکید کرد: درخصوص شركت زيمنس آلمان که تامین کننده کمپرسورهای طرح بوده زماني مشكلاتي وجود داشت اما هم اکنون برطرف شده و كارشناسان آنها براي برخي امور در خصوص كمپرسورها به سايت مي‌آيند و همکاری‌های دوجانبه ادامه دارد.

گفتنی است، طرح پتروشیمی لردگان براي تولید یک میلیون و 650ميليون تن اوره طراحی و در دست اجرا است، به عبارت دیگر خوراك این طرح گاز طبيعي بوده كه در واحد آمونياك با ظرفيت توليد روزانه 2050 تن محصول توليد كرده و سپس محصول تولیدی آمونیاک با ظرفيت 3250 تن در روز به اوره تبدیل خواهد شد.

پیش بینی می‌شود راه اندازی این طرح تولید اوره و آمونیاک صنعت پتروشیمی تا مهر ماه 1397 آغاز و در نهایت تا پایان سال آینده امکان تولید آزمایشی و سپس تجاری فراهم شود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران