بهره برداری از پتروشیمی میاندوآب تا پایان سال ۹۷

پروژه پتروشیمی میاندوآب در سال ۸۳ بعنوان یکی از طرح‌های ملی در منطقه کلنگ زنی شد ودر حال حاضر فعالیت های اجرایی این پروژه بعد از چند سال رکود از سرگرفته شده، براساس اعلام مسئولان تاپایان سال 97 آماده بهره برداری می شود.

پروژه پتروشیمی میاندوآب همراه با پتروشیمی مهاباد در سال ۸۳ بعنوان یکی از طرح‌های ملی در منطقه کلنگ زنی و در سال ۸۴ نیز زمین مورد نیاز، برای اجرای طرح تأمین و دیوارکشی شد.

صنعت پتروشیمی ایران هم اکنون اولین صادرکننده پلی‌اتیلن به اتحادیه اروپا و دومین صادرکننده این محصول به چین محسوب می‌شود که در صورت تحقق وعده‌های مسئولان و به نتیجه رسیدن طرح‌های پتروشیمی میاندوآب و مهاباد، استان آذربایجان غربی می تواند با توجه به پتانسیل‌های ویژه سهم قابل توجهی در تأمین این ماده اولیه پرمخاطب داشته باشد.

پلی اتیلن سنگین میاندوآب که زیرمجموعه پتروشیمی باختر است قابلیت تولید 170 هزار تن پلی اتیلن سنگین در سال را دارا است همچنین خوراک مورد نیاز برای این ظرفیت تولید 170 هزار تن اتیلن و 2 هزار تن بوتن یک است.

 پیش بینی می شود این طرح تا سال 1397 به بهره برداری رسیده که از جمله کاربرد محصولات این شرکت می توان در صنایع پایین دستی همچون انواع لوله، قطعات پلاستیکی و کابل اشاره کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران