عملیات تاثیرگذار پلیس برای کاهش قیمت ارز

به گفته ی رئیس پلیس پایتخت با دستگیری ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران بازار ارز ، شاهد کاهش بیش از ۱۰۰ تومان قیمت ها بوده ایم که نشان دهنده تاثیرگذار بودن عملیات است.

سردار حسین رحیمی در حاشیه عملیات پلیس تهران برای دستگیری اخلال گران بازار ارز که با حضور پلیس آگاهی، پیشگیری و یگان امداد انجام شد، در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای اخیر بازار ارز وضعیت خوبی نداشت و با برگزاری جلسات قرار شد دستگاه قضا و ناجا وارد عمل شوند. 
 
وی ادامه داد: صبح روز جاری با رصد های اطلاعاتی پلیس آگاهی به همراه پلیس پیشگیری و یگان امداد و پلیس امنیت وارد عمل شدند و تاکنون ۹۰ نفر از دلالان و اختلال گران دستگیر شدند.  در این عملیات بالغ بر ۵۰۰ هزار انواع ارز کشف و ضبط شد.  همچنین ۱۰ صرافی غیرمجاز پلمپ شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه این طرح با قوت و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: بانک مرکزی از ما درخواست ورود به بازار و برخورد با اخلال گران را دارد.  پلیس محل فعالیت دلالان را ترک نمی کند و حتی پاتوقهای جدید احتمالی آنان را شناسایی می کند. 

وی با بیان اینکه اغلب کسانی که دستگیر شده اند از قبل شناسایی کرده بودیم، گفت: عملیات کمتر از ۱۰ دقیقه صورت گرفت و نفرات اصلی دستگیر شدند. افراد در خیابان های منوچهری، سبزه میدان و پاساژ  افشار دستگیر شدند. 

سردار رحیمی افزود: به پلیس فتا نیز ماموریت شناسایی دلالان در فضای مجازی محول شد.  ۱۶ واحد دیگر از سوی پلیس امنیت شناسایی و تذکر گرفتند و در همین دقایق بیش از ۱۰۰ تومان قیمت پایین آمد و تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با توجه به مجوزها، ادله و مدارکی که در دست داشت کار خود را آغاز کرد. ما به مردم اطمینان می دهیم که برخوردمان با این افراد جدی خواهد بود و افرادی که در مکان های سبزه میدان، منوچهری و پاساژ افشار تجمع می کنند با آنها برخورد انتظامی و قضایی می شود و حتی اگر پاتوق این افراد عوض شود مجددا به سراغ آنها خواهیم رفت و اطمینان می دهیم برخورد با این افراد مقطعی نخواهد بود.

سردار رحیمی اظهار کرد: در بعضی ایام، مانند ایام نوروز میزان درخواست ارز بالا می رود اما این روند بالا رفتن قیمت ارز، روند غیرمتعارفی داشته که یکی از عوامل آن می تواند این افراد باشد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران