خودداری برخی واحد های پتروشیمی از دادن مواد اولیه به صنایع داخلی

بر اساس گفته های نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی، برخی واحدهای پتروشیمی ازجمله در محدوده شاهین شهر حاضر نیستند به صنایع داخلی مواد اولیه بدهند.

حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: برخی واحدهای پتروشیمی از جمله در محدوده شهر شاهین‌شهر حاضر نیستند به صنایع داخلی مواد اولیه بدهند؛ واحد پتروشیمی می‌گوید تولیدات خود را صادر می‌کنم و به صنایع ریسندگی مستقر در شهرک صنعتی شمال هم مواد اولیه نمی‌فروشد.

وی افزود: این نوع عملکرد این واحد بزرگ صنعتی منجر به آن شده است که واحد ریسندگی فقط 15 روز در ماه تولید داشته باشد، در صورتی که اگر این واحد پتروشیمی متعلق به بخش خصوصی با صنایع زیردستی در این شهرستان همکاری می‌کرد واحد ریسندگی موجود می‌توانست 200 نیروی کار جدید جذب کند و تمام‌وقت تولید الیاف داشته باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه از کمک نکردن پالایشگاه و نیروگاه اصفهان، مستقر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به شهرهای این شهرستان انتقاد کرد که این واحد بزرگ صنعتی متعلق به بخش خصوصی در سال‌های اخیر حتی یکی مدرسه، واحد فرهنگی و عام‌المنفعه در شهرهای نزدیک خود نساخته است.

وی ادامه داد: درحالی‌که این صنایع بابت ارزان خریدن پساب آب شهری از این شهرستان 600 میلیارد تومان منفعت نقدی برده است، اگر از این مبلغ 100 میلیارد تومان نصیب شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌شد بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل شهری مردم این منطقه حل می‌شد.

حاجی دلیگانی انتقال عملکرد نامطلوب مدیران این واحدهای صنعتی را به وزیر صنعت معدن و تجارت  یادآور شد که حتی وزیر صنعت نیز معتقد است این واحدها باوجود خصوصی بودن می‌بایست به توسعه شهرهای اطراف خود کمک کنند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران