جزئیات توقف عرضه کالاهای پلیمری در بورس کالا

شورای عالی بورس مقرر کرده به علت مغایرت قیمت های پایه در بورس کالا با سیاست جدید ارزی دولت ، بازار کالا عرضه های خود را لغو و با وزارت صمت در خصوص تعیین قیمت پایه محصولات بر اساس سیاست جدید ارزی مذاکره صورت گیرد.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس با تأیید توقف عرضه کالاهای پلیمری پذیرش شده در بورس کالا گفت: این تصمیم به دلیل مغایرت قیمت کالاهای عرضه شده در بورس کالا با دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت برمبنای نرخ آزاد گرفته شده و تمامی کالاهای قابل عرضه در این بازار را شامل می‌شود. 

وی با بیان اینکه نمی‌توان زمان مشخصی برای پایان این تصمیم تعیین کرد، ادامه داد:‌ تا زمانی که وزارت صنعت مغایرت مذکور را تصحیح نکند، این تصمیم پابرجا خواهد بود. 

این مقام مسئول در برابر این پرسش که آیا عرضه کالاها و محصولات مبتنی بر ارز 4200 تومانی در بورس انرژی نیز مشمول تصمیم اخیر شورای عالی بورس خواهد شد، عنوان کرد: هرگونه کالایی که مشمول قیمت دستوری باشد، تا اطلاع ثانوی امکان عرضه در بورس کالا و یا بورس انرژی‌ را نخواهد داشت. 

خدابخش گفت: هرآنچه در حال حاضر پیرامون تصمیم شورای عالی بورس مبنی بر عدم عرضه کالا در بورس‌ها گرفته شده ناشی از متغیرهای خارج از بورس بوده و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع مغایرت‌ها تعیین و تکلیف کند. 

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران