عقب نشینی شاخص دلار/ تقویت ارزش دیگر ارزها در برابر دلار

دلار که روز گذشته در بالاترین سطح ثبت‌شده خود در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته بود، در معاملات امروز و با افزایش امیدواری‌ها نسبت به رسیدن توافق تجاری بین آمریکا و چین اندکی کاهش قیمت داشت.

به نقل از رویترز؛ سرانجام پس از هشت دور صعود متوالی و رکوردشکنی دلار در سال ۲۰۱۹، ارزش دیگر ارزها در برابر دلار تقویت شد.

دلار که روز گذشته در بالاترین سطح ثبت‌شده خود در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته بود، در معاملات امروز و با افزایش امیدواری‌ها نسبت به رسیدن توافق تجاری بین آمریکا و چین اندکی کاهش قیمت داشت.

در معاملات امروز و پس از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به رسیدن توافق تجاری با چین اظهار امیدواری کرده و از آمادگی خود برای تمدید مهلت قانونی مذاکره سخن گفت، ارزش یورو در برابر دلار با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۱۳۳۵ دلار رسید و هر یک دلار استرالیا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ازای ۰.۷۱۱۲ دلار آمریکا مبادله شد.

شاخص دلار در معاملات امروز با عقب‌نشینی از رکورد بالای ۹۷ واحدی خود، به سطح ۹۶.۶۵ واحد رسید. دیروز شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۴۵ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۹۷.۰۴ واحد، رکورد سال ۲۰۱۹ خود را شکست و برای نخستین بار در سال جاری در سطح بالای ۹۷ واحد ایستاد.

میشل مک‌کارتی، استراتژیست بازار در مؤسسه "سی‌ام‌سی مارکتس" گفت: به نظر می‌رسد در حال فاصله گرفتن از سلطه دلار بر بازارهای ارزی هستیم و این ضعف در ارتباط مستقیم با کاهش تنش‌های تجاری است. دلار امروز توانست در کانال بسیار مهمی در برابر دلار حمایت شود و در کانال ۱.۱۳ دلاری باقی بماند.

در معاملات امروز دلار نیوزلند با ثبت رشد عجیب ۱.۶ درصدی در برابر دلار، بزرگ‌ترین برنده امروز بازار ارز بود به گونه‌ای که هر دلار نیوزلند به ۰.۶۸۳۷ دلار آمریکا رسید.

در برابر ین ژاپن، نرخ دلار در مقایسه با روز قبل نسبتاً بدون تغییر ماند و هر دلار به ازای ۱۱۰.۵ ین مبادله شد. هر پوند با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۲۹ دلار رسید و ارزش دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی آن ۰.۲ درصد تقویت شد، به گونه‌ای که هر دلار به ازای ۱.۳۲۰۶ دلار کانادا مبادله شد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران