برنامه جدید بانک مرکزی برای حل مشکلات ارزی و نقدینگی شرکت‌ها

اکنون رئيس کل بانک مرکزی خبر داده که در سال ۹۸ بانک مرکزی مشکلات ارزی و همچنین نقدینگی شرکت‌ها را برطرف خواهد کرد. او همچنین در اینستاگرام خود خبر از سیاست‌های تشویقی صادرکنندگان داد.

بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشور نسبت به سال ۹۸ خوش‌بین نیستند. مشکلات ارزی و مسائلی که در خصوص نقدینگی شرکت‌ها وجود دارد دست بسیاری از تولیدکنندگان را بسته است. به عنوان مثال در صنعت پلاستیک، واحدهایی که می‌بایست از بورس کالا خرید مواد اولیه انجام دهند نیاز به نقدینگی دارند. تا این لحظه نیز راه ثانویه‌ای پیش پای واحدهای تولیدی وجود ندارد.

 اکنون رئيس کل بانک مرکزی خبر داده که در سال ۹۸ بانک مرکزی مشکلات ارزی و همچنین نقدینگی شرکت‌ها را برطرف خواهد کرد. البته همتی توضیح بیشتری از این برنامه بانک مرکزی نداده است. او در دیدار با استاندار اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این استان ضمن تشریح سیاست‌های بانک مرکزی برای ایجاد رونق در تولید و تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولید‌ی ابراز امیدواری کرد؛ گسترش صادرات غیرنفتی و نیز توافقاتی که با کشورهای همسایه و شرکای تجاری انجام شده است باعث می شود نیازهای واحدهای تولیدی کشور به نحو مطلوب تامین شود. رییس شورای پول و اعتبار تاکید کرد که بانک مرکزی با تمام توان تلاش خواهد کرد روند تامین ارز و نقدینگی واحدهای تولیدی متناسب با شرایط اقتصادی انجام شود.

او همچنین در اینستاگرام خود خبر از سیاست‌های تشویقی صادرکنندگان داد. همتی نوشت: صادرات غیر نفتی باید بیش از گذشته تشويق شود. بانک مرکزی سیاست‌های ارزی خود را در راستای تشویق بیشتر صادرکنندگان به برگرداندن ارز خود به چرخه اقتصاد، تدوین خواهد کرد. همانگونه که قبلا تأكید کردم امسال برای کشور سالی سرنوشت ساز است ، لذا بایستی سیاستهای اقتصادی ونحوه اداره کشور براساس اداره مطلوب این جنگ اقتصادی و کاهش فشار به مردم طراحی و به اجرا درآید.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران