شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز شدت گرفت/ ازدیاد فروشنده ها در بازار

روز گذشته شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز شدت گرفت. به طوری که قیمت فروش دلار در صرافی های بانکی و بازار آزاد یکسان شد.

 سیرنزولی قیمت ها در بازار ارز که از صبح روز گذشته آغاز شد و قیمت دلار از کانال 15 هزار تومانی عقب نشینی کرده و وارد کانال 14 هزار تومان شده است.

شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز موجب شده تا فروشنده ها در این بازار بیشتر از خریداران شوند؛ افزایش عرضه در بازار ارز و کاهش التهابات روانی از مهمترین دلایل کاهش قیمت دلار است.

به طوری که قیمت فروش دلار در صرافی های بانکی و بازار آزاد یکسان شده است؛ متقاضیان خرید دلار می توانند دلار را در صرافی های بانکی و آزاد با قیمت 14 هزار و 950 تومان خریداری کنند.

صرافی های بانکی دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 850 تومان می خرند؛ گفتنی است قیمت خرید و فروش یورو نیز از کانال 17 هزار تومان عقب نشینی کرده و وارد کانال 16 هزار تومان شده است. هم اکنون یورو در صرافی های بانکی با قیمت 16 هزار و 950 تومان فروخته و با قیمت 16 هزار و 850 تومان از مردم خریداری می شود.

فعالان بازار می گویند: روز گذشته تزریق درهم در بازار افزایش یافته است و یکی از دلایل مهم کاهشقیمت دلار همین موضوع است.

برخی از اقتصاددان ها اما معتقدند: خنثی شدن جریان روانی در بازار ارز موجب شده تا خرید و فروش های هیجانی کاهش یابد و به همین دلیل قیمت ها در این بخش رو به منطقی شدن می رود.

یکی از فعالان بازار می گوید: علت اصلی ریزش قیمت ها در بازار در کنار عرضه درهم، جو مثبت سیاسی حاکم در بازار است؛ او تاکید دارد که متغییرهای سیاسی اثر خود را در بازار ارز طی روزهای اخیر گذاشت اما بنظر می رسد بانک مرکزی اجازه ادامه تنش های قیمتی در بازار را نخواهد داد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران