احتمال عرضه اولیه بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیکی ایران در بورس تا پایان خرداد

شرکت پتروشیمی نوری چهارمین شرکت آروماتیک ایران ظاهرا قرار است تا پایان خرداد ماه وارد بورس شود.

از نیمه دوم سال گذشته که صحبت‌ها برای عرضه اولیه پتروشیمی نوری داغ شد، مدتی یکبار شاهد سخنان یکی از مسئولان مربوطه مبنی بر زمان عرضه اولیه این پتروشیمی بودیم. موضوعی که تاکنون تحقق پیدا نکرده است. حال این بار با تایید گزارشات مالی “نوری” ظاهرا قرار است عرضه اولیه تا پایان خرداد انجام شود؛ خبری که مشخص نیست چقدر صحت داشته باشد.

 پتروشیمی نوری ظاهرا قرار است تا پایان خرداد ماه وارد بورس شود. پیشتر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفته بود این پتروشیمی روند ورود به بازار بورس را طی می کند و تاکنون گزارش ها و صورت های مالی این پتروشیمی که مربوط به سال ۹۷ است مورد تایید قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است شرکت پتروشیمی نوری چهارمین شرکت آروماتیک ایران است که بعنوان بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیکی در ایران و یکی از بزرگترین مجتمع های آروماتیکی در دنیا شناخته می شود. این شرکت از جمله طرح های استراتژیک برنامه ۵ ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بوده است که در حال حاضر از جمله مجتمع های زیرمجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس(هلدینگ خلیج فارس) است.

این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات آروماتیکی در جهان با ظرفیت اسمی ۴٫۵ میلیون تن در سال به صورت رسمی در تیرماه ۱۳۸۶ افتتاح شده و تاکنون درحال فعالیت و تولید می باشد. عملیات اجرایی این مجتمع در آذرماه ۱۳۷۹ آغاز و اولین واحد آن در اوایل نیمه دوم سال ۱۳۸۵ راه اندازی گردید. سرمایه گذاری انجام شده در این مجتمع حدود ۸ هزار میلیارد ریال می باشد که به صورت مستقیم برای حدود ۱۲۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران