توسعه صنایع پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های تاسیساتی گفت: در این راستا با توسعه کریدور تاسیساتی منطقه ویژه پارس زمینه تکمیل زنجیره تولید محصولات پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی فراهم می‌شود.

 سید پیروز موسوی ظهر روز گذشته در نشست با نخبگان سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها برای اجرای طرح‌های پایین دستی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی دارای ظرفیت‌های فراوانی برای اجرای طرح‌های تولید در حوزه صنایع پایین دستی است.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در عرصه صنایع پتروشیمی، تکمیل کریدور تاسیساتی صنایع پایین دستی را از ماموریت‌های مهم دانست و گفت: در صورت تکمیل کریدور بسیاری از صنایع که در تولید طیف  متنوعی از محصولات از ارزش افزوده بسیار بالایی برخودار هستند در منطقه مستقر می‌شوند که علاوه بر  توسعه اشتغال در آمد کشور نیز از این بخش افزایش می‌یابد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی از توسعه زیر ساخت‌های منطقه ویژه پارس جنوبی برای جذب سرمایه‌گذار خبر داد و بیان کرد: دسترسی آسان به خوراک و نزدیکی به طیف متنوعی از محصولات پتروشیمی می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی ایفا کند و در صورت تحقق این امر زنجیره‌ای کامل از محصولات در منطقه ویژه پارس تولید می‌شود.

موسوی، ایجاد صنایع پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی را در منطقه پارس جنوبی مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: با توسعه کریدور تاسیساتی منطقه ویژه پارس زمینه  تکمیل زنجیره تولید محصولات پایین دستی مجتمع‌های پتروشیمی فراهم می‌شود.

وی، جلوگیری از خام فروشی و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی را از دیگر اهداف تکمیل کریدور منطقه ویژه پارس جنوبی بر شمرد و تاکید کرد: کشور ما از ظرفیت بسیار بالایی برای تامین نیازهای خود برخوردار است بنابراین باید به‌صورت جدی ضمن  جلوگیری از خام فروشی محصولات در صدد توسعه صنایع تکمیلی باشیم.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران