کاهش قیمت خودروهای داخلی به مدار ۲۲میلیون رسید

خبرهای رسیده از بازار خودرو نشان می دهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو تداوم دارد به طوری که خودروی ۲۰۶ تیپ دو که روز گذشته در سقف قیمتی ۹۶ میلیون تومانی قرار داشت، امروز به قیمت ۸۶ میلیون تومان معامله شد.

بازار امروز خرید و فروش خودرو نسبت به هفته گذشته همچنان با روند کاهشی قیمت‌ها روبه‌رو است. البته یکی از مؤثرترین دلایل این کاهش قیمت‌ها را باید رکود معاملات در بازار دانست چرا که به‌اعتقاد فروشندگان خودرو کمتر مشتری در بازار دیده می‌شود و همه به‌امید کاهش قیمت دست از خرید کشیده‌اند.

نکته جالب اینجاست که تا ماه‌های گذشته با افزایش قیمت‌ انواع خودروها کسی تمایل به فروش خودرو نداشت اما امروز روند کاهشی قیمت‌ها عاملی شده تا فروشنده در بازار باشد اما خبری از مشتری نیست. فروشندگان خودرو معتقدند همچنان عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز به‌کندی انجام می‌شود اما بسته شدن سایت‌های فروش خودرو و آگهی‌های غیرمنطقی در فضای مجازی باعث شده تا نرخ‌های خلاف واقع خودرو در بازار عنوان نشود.

یکی از فروشندگان خودرو در همین ارتباط می‌گوید: بازار در شوک کاهش قیمت‌ها است و کسی به‌روشنی دلیل این موضوع را نمی‌داند البته افزایش قیمت‌ها هم به‌صورت غیرمنطقی بود و همه به‌دنبال چرایی این نابسامانی بازار بودند.

وی با بیان اینکه برخی برای سود بیشتر چندین خودرو خریداری کرده و امروز نمی‌دانند باید چگونه آنها را بفروشند، افزود: اگر شوک جدیدی به بازار خودرو وارد نشود با روند کاهشی قیمت‌ها بازار خودرو به‌سمت ثبات و رونق معاملات پیش خواهد رفت.

در حال حاضر کاهش قیمت در خودروهای داخلی به مدار 22میلیون تومان رسیده است به‌نحوی که  قیمت ساندرو استپ‌وی از 205 میلیون به 190 میلیون تومان، پژو207 اتومات از 179 میلیون به 168 میلیون تومان، پژو405 از 83 میلیون به 78 میلیون تومان، سمند ال‌ایکس از 86 میلیون به 83 میلیون تومان، پژو206 تیپ 2 از 96 میلیون به 86 میلیون تومان، H30 از 150 میلیون تومان به 128 میلیون تومان و پژو206 تیپ 5 از 116 میلیون به 104 میلیون تومان رسیده است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران