برنامه دولت برای افزایش فروش محصولات پتروشیمی در داخل کشور

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش فروش محصولات پتروشیمی در داخل کشور جزو برنامه‌های دولت است و درصورتی که دولت بتواند میزان فروش محصولات پتروشیمی را در داخل از ۵۰درصد به ۷۰درصد و حتی بالاتر برساند بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات اقتصادی حل می‌شود چراکه این اقدام افزایش ایجاد اشتغال و درآمد را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کشورهای خریدار صنایع پتروشیمی ایران برای ادامه حیات خود مجبور به همراهی ایران در دور زدن تحریم‌های مذکورهستند، گفت: تحریم‌های جدید تاثیر منفی در عملکرد شرکت‌های پتروشیمی ندارد.

احمد صفری با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران، گفت: تحریم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و همچنین ۳۹ شرکت وابسته به این شرکت مسئله تازه‌ای برای کشورِ همیشه در تحریم ایران نیست، بنابراین راه‌های دور زدن این تحریم همچون دیگر تحریم‌ها نمی‌تواند پیچیده باشد.

آمریکا خود به خوبی می‌داند که تحریم صنایع پتروشیمی ایران به دلیل وابستگی شدید بسیاری از کشورها به این محصولات امکان‌پذیر نیست چراکه کشورهای خریدار برای ادامه حیات خود مجبور به همراهی ایران در دور زدن تحریم‌های مذکور هستند

کشورهای خریدار صنایع پتروشیمی ایران برای ادامه حیات خود مجبور به همراهی ایران در دور زدن تحریم‌های مذکور هستند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با اعتقاد به اینکه تحریم‌ها سبب خودکفایی کشور در تولید صنایع مختلف و علم و ثروت می‌شود، ادامه داد: آمریکا و کشورهایی که از سیاست‌های آن حمایت می‌کنند خود به خوبی می‌دانند که تحریم صنایع پتروشیمی ایران به دلیل وابستگی شدید بسیاری از کشورها به این محصولات امکان‌پذیر نیست، چراکه کشورهای خریدار برای ادامه حیات خود مجبور به همراهی ایران در دور زدن تحریم‌های مذکور هستند.

سفره مردم هر روز به دلیل تحریم‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شود

وی با ابراز تاسف از اینکه سفره مردم هر روز به دلیل تحریم‌ها کوچک و کوچک‌تر می‌شود، افزود: بسیاری از صنایع پتروشیمی ایران توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و از آنجا که این بخش راحت‌تر از شرکت‌های دولتی می‌تواند تحریم را دور بزند، احتمال ادامه فروش این محصولات بالا است.

افزایش فروش محصولات پتروشیمی در داخل کشور جزو برنامه‌های دولت است

وی با بیان اینکه افزایش فروش محصولات پتروشیمی در داخل کشور جزو برنامه‌های دولت است، اضافه کرد: درصورتی که دولت بتواند میزان فروش محصولات پتروشیمی را در داخل از ۵۰درصد به ۷۰درصد و حتی بالاتر برساند بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات اقتصادی حل می‌شود چراکه این اقدام افزایش ایجاد اشتغال و درآمد را به دنبال دارد.

تحریم‌های جدید تاثیر منفی در عملکرد شرکت‌های پتروشیمی ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: پیش بینی می‌شود تحریم‌های جدید تاثیر منفی در عملکرد شرکت‌های پتروشیمی نخواهد داشت و نهایتا تاثیر ناچیزی بر صادرات این محصولات دارد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران