بهترین زمان برای تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی

عضو اتاق بازرگانی تهرانبا اشاره به امکان پذیر نبودن تحریم پتروشیمی گفت: شرایط کنونی می‌تواند این صنعت را بیشتر به سمت تکمیل زنجیره ارزش هدایت کند و به نوعی تحریم را نیز بی‌اثر خواهد کرد.

عباس آرگون، عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با تاکید بر این که باید هرچه بیشتر به سمت تولید محصولات نهایی در صنعت پتروشیمی حرکت کنیم، اظهار کرد: در صورت تحقق این هدف به راحتی می‌توانیم محصولات خود را که از پتروشیمی تولید شده‌اند صادر کنیم، همچنین شرایط کنونی می‌تواند ما را به سمت تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی هدایت کند.

وی با تاکید بر این که با ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش از سرمایه‌های کشور بهتر استفاده می‌شود، افزود: این امر امروز اتفاق افتاده است، اما نیازمند همکاری و تعامل بیشتر برای رسیدن به هدف گذاری‌های انجام شده با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر در صنعت رو به رشد پتروشیمی هستیم.

آرگون تصریح کرد: اهمیت تکمیل زنجیره ارزش با هدف کاهش خام فروشی بر کسی پوشیده نیست، باید شرایط این صنعت به گونه‌ای طراحی شود تا بیش از گذشته وارد بازار رقابت‌های جهانی شود، هرچند سخن از تحریم در این صنعت به میان آمده، اما ایران در این صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به راحتی از این بازار حذف نخواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه هم اکنون طرح‌های صنعت پتروشیمی در مسیر برنامه ششم توسعه بیشتر بر اساس ایجاد ارزش افزوده بالاتر، حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و صنایع پایین دست پتروشیمی است که این امر طی سال های آتی به توسعه این صنعت کمک کرده و به نوعی تحریم را نیز بی‌اثر خواهد کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران