طراحی هاب جدیدی در بندر ماهشهر، با ظرفیت ۵ تا ۶ میلیون تن محصول

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از طراحی و راه اندازی هاب جدیدی در بندر ماهشهر، با ظرفیت ۵ تا ۶ میلیون تن محصول خبر داد.

به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی گفت: طراحی هاب جدید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به جمع‌بندی رسیده و با راه اندازی این هاب در بندر ماهشهر، ۵ تا ۶ میلیون تن محصول به ظرفیت پتروشیمی ایران اضافه خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه ماهشهر یک هاب قدیمی و مهم صنعت پتروشیمی است و الگوی کاملی از حاکمیت در آن به چشم می‌خورد، اظهار کرد: دو هدف عمده در این منطقه مدنظر قرار دارد که مرحله نخست نگهداشت شرایط موجود با همه الزام‌هاست و بخش دیگر که اهمیت و اولویت بالایی دارد، نگاه توسعه‌ای به این منطقه و جذب و تسهیل سرمایه است که باید حساسیت ویژه‌ای داشته باشد و این روند برای سرمایه‌گذاران جاذبه بسیار داشته باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه در نقشه کلان ماهشهر توجه به توسعه صنایع پایین‌دست و میان‌دست مدنظر قرار دارد و سند هاب ماهشهر نیز در دست تهیه و اقدام است، افزود: به همین منظور طرح‌هایی که از قبل پیش‌بینی شده بود از سوی همکاران در حال بازنگری است و امیدواریم تا هفته آینده نهایی و با توجه به ظرفیت خوراک منطقه متناسب شود.
محمدی با اشاره به اینکه در بحث توسعه ماهشهر و طراحی هاب جدید در این هفته به جمع‌بندی خواهیم رسید، گفت: هم‌اکنون برای هاب جدید ماهشهر تولید حدود ۵ تا ۶ میلیون تن محصول پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات تامین خوراک در این منطقه افزود: طراحی‌هایی برای این منطقه تعریف شده است و با بهره‌برداری از طرح بیدبلند خلیج فارس و تأمین خوراک از دیگر مناطق وضع تامین خوراک بهبود خواهد یافت.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران