افزایش ۲۱۰ درصدی سود خالص پتروشیمی فناوران/ توزیع ۱۰۰ درصد سود خالص دوره بین سهامداران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فناوران در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت گفت: سود خالص شرکت با توجه به حاشیه سود عملیاتی ۶۰ درصدی متانول در این سال ۲۱۰ درصد نسبت به سال مالی پیش از آن رشد داشته است.

سود خالص شرکت پتروشیمی فناوران در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۷ در رشدی بی سابقه بیش از ۳ برابر افزایش یافته به مبلغ ۱۵۳۵ میلیارد تومان رسید.

محمدجواد بدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی فناوران در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که روز گذشته برگزار شد، میزان سود خالص پتروشیمی فناوران را در سال مالی گذشته بیش از ۱۵۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد گفت: سود خالص شرکت با توجه به حاشیه سود عملیاتی ۶۰ درصدی متانول در این سال ۲۱۰ درصد نسبت به سال مالی پیش از آن رشد داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی فناوران، افزایش تولید محصولات با وجود انجام پروژه اورهال را یکی از مهم ترین دلایل رشد سودآوری این شرکت اعلام کرد و گفت: تولید متانول از ۸۶۸ هزار تن در سال ۹۶  به ۹۳۷ هزار تن و تولید اسید استیک نیز از ۸۱ هزار تن در سال ۹۶ به ۱۰۰ هزار تن در سال ۹۷ افزایش داشت.

وی افزود: از سوی دیگر با پیگیری انجام شده و تلاش همکاران ما در تولید، عملیات و بازرگانی شرکت، علیرغم تحریم های بین المللی در بخش زیادی از سال مالی گذشته، فروش صادراتی شرکت پتروشیمی فناوران به میزان ۱۱۸ درصد رشد داشت که موجب افزایش ۲۱۴ درصدی سود عملیاتی شرکت شد.

سود عملیاتی پتروشیمی فناوران بر اساس اطلاعات بارگزاری شده در سامانه کدال ۱۵۰۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

در ادامه این مجمع همچنین در خصوص برنامه های شرکت برای طرح های توسعه نیز از پروژه پتروالفین فناوران به عنوان مهم ترین پروژه این شرکت یاد شده و عنوان شد که تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه ۱.۵ میلیارد دلاری اخذ شده و شرکت برای اجرای این طرح دستور تامین منابع ارزی دارد. زمین این پروژه به اندازه کافی موجود است و پس از تکمیل و راه اندازی در امر تولیدات پایین دستی پتروشیمی به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

در پایان این مجمع، با تصویب تقسیم ۱۶۰۰ تومان به ازای هر سهم، حدود ۱۰۰ درصد سود خالص دوره بین سهامداران توزیع شد که با در اختیار داشتن ۵۰.۰۳ درصد سهام پتروشیمی فناوران بیش از ۷۶۴ میلیارد تومان سود متعلق به تاپیکو از کل سود تقسیمی در مجمع پتروشیمی فناوران خواهد بود.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران