فروش ۶۳ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت به طور یکجا، از طریق بازار فرابورس ایران 

سازمان فرابورس طی بیانیه ای شرایط واگذاری شرکت پتروشیمی دهدشت توسط پترول، را شرح داد که نکته قابل توجه در این بیانیه، تعیین شرایط پرداخت پول به صورت یکجا توسط خریدار است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی شرکت فرابورس ایران، شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) و زیرمجموعه‌اش، مدیریت توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان قصد دارند به ترتیب تعداد ۸۱۲ و ۲۶۰ میلیون سهم را که در مجموع حدود ۱میلیارد و ۷۲ میلیون سهم و به عبارتی معادل ۶۹٫۲۳درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت است به طور یکجا و ازطریق بازار فرابورس ایران به فروش برساند، لازم به ذکر است قیمت پایه هر سهم معادل ۴۶۷ ریال و تاریخ عرضه آن ۲۸ مرداد ماه سال جاری است.

گفتنی است طبق صورت‌های مالی پترول، بهای تمام شده سهام پتروشیمی دهدشت برای پترول و مدیریت توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان به ترتیب ۱۰۸ و ۲۷٫۵ میلیارد تومان است. به این ترتیب با فرض انجام معامله، پترول به طور مستقیم ۲۷۲ میلیارد تومان، و مدیریت توسعه گروه پتروشیمی ایرانیان ۹۴ میلیارد تومان از این معامله سود خواهد برد. همچنین کل سود احتمالی برای پترول (با درنظر گرفتن سود شرکت زیرمجموعه)، رقمی در حدود ۳۶۶ میلیارد تومان خواهد بود.

به عبارت دقیق‌تر، چنانچه برای این بلوک مدیریتی مشتری وجود داشته باشد و معامله انجام شود، سود هر سهم «پترول» ۱۸۶ریال افزایش خواهد یافت.

اما نکته قابل توجه اطلاعیه مذکور، تعیین شرایط پرداخت پول به صورت یکجا توسط خریدار است. باتوجه به رقم سنگین حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی این معامله، این احتمال می‌رود میز خرید معامله خالی بماند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران