مازندران به دنبال احداث پتروشیمی

استاندار مازندران با بیان اینکه استان مازندران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد افزود: به دنبال آن هستیم تا صنایع پتروشیمی در این استان راه اندازی شود.

احمد حسین زادگان پیش ازظهر جمعه در کارگروه ستاد تسهیلات که با حضور وزیر صمت در چالوس برگزار شد اظهار داشت: به دنبال آن هستیم تا صنایع پتروشیمی در استان مازندران راه اندازی شود و در این زمینه مکاتباتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان مازندران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد افزود از زمان حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در کابینه دولت بسیاری از مشکلات حوزه صنعت و معدن در استان رفع شد و علیرغم مشکلات اقتصادی که داریم و تحریم داریم اما در استان مازندران شاهد فعالیت خوب فعالیت‌های صنعتی هستیم.

حسین زادگان بیان داشت: تولید کنندگان در استان مازندران علیرغم تحریم‌ها فعالیت‌های خوبی دارند و شاهد افزایش تولید کننده در استان مازندران و فعالیت کارخانه‌هایی که نیمه فعال و غیر فعال بودند هستیم.

وی گفت: در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت سه موضوع مطرح است که در بخش صنعت ۷ راهکار در استان پیش بینی شد و فرمانداران در شهرستان‌ها تلاش دارند با حضور در شهرک‌های صنعتی مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کنند و کارخانجاتی که تعطیل هستند دوباره فعالیت کنند.

استاندار مازندران تاکید کرد: تلاش داریم در حوزه صنعت در سطح ملی توجه ویژه ای به مازندران شوند و ظرفیت‌های خوبی در استان مازندران وجود دارد و در صنایع پتروشیمی می‌توانیم سرمایه گذاری خوبی در مازندران را شاهد باشیم.

وی گفت: در حوزه پسماند که یکی از مشکلات اساسی استان محسوب می‌شود با حمایت دولت در تلاش هستیم زباله سوزها به زودی راه اندازی و بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: ما نمی‌توانیم معاون و مصالح غرب استان را از شرق استان وارد کنیم و بگوییم اینجا نمی‌توانیم معدن داشته باشیم و محیط زیست مهم است و ضمن توجه به آن باید معادن در غرب استان مازندران نیز فعالیت داشته باشند و به اندازه نیاز بتوانیم در دو یا سه معادن فعالیت داشته و بخپه اندازه نیاز برداشت کنیم.

وی گفت: در حوزه تجارت کار خوبی داریم شروع می‌کنیم یک میلیون دلار از صندوق ضمانت دریافت گرفتیم در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا صادرات محصولات استان به کشورهای حاشیه دریای خزر را داشته باشیم.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران