کره جنوبی به دنبال تحریم تجاری علیه آمریکا

کره جنوبی طی یک درگیری بر سر عوارض لوله های فولادی در دوره اوباما، به دنبال یک تحریم تجاری ۳۵۰ میلیون دلاری علیه آمریکا است.

کره جنوبی به دنبال یک تحریم تجاری 350 میلیون دلاری علیه آمریکا طی یک درگیری بر سر عوارض لوله های فولادی در دوره اوباماست.

 کره جنوبی در 2014 به سازمان تجارت جهانی رفت تا عوارض اعمال شده توسط آمریکا بر نوعی لوله فولادی مورد استفاده در صنعت انرژی را به چالش بکشد.

واشنگتن اعلام کرد هدف از این عوارض جلوگیری از صادرات این محصول کره جنوبی با قیمت های ارزان و ناعادلانه است. پس از اینکه کره‌جنوبی یک موفقیت نسبی در سازمان تجارت جهانی به دست آورد، آمریکا مجبور شد تا دوازدهم جولای از این حکم پیروی کند.

کره جنوبی گفت آمریکا موفق به این کار نشده بنابراین کره تحریمهایی برابر باضرر تجاری که آمریکا به آن زده ، بر این کشور اعمال می کند.

در درخواست تحریمی که توسط سازمان تجارت جهانی منتشر شده آمده است:« بر اساس اطلاعات موجود خسارت سالانه 350 میلیون دلار برآورد شده است.این مقداربا اعمال نرخ رشد سالانه بازار این لوله های فولادی در آمریکا تنظیم شده است».

کره جنوبی قصد دارد این تحریم ها رابا وضع عوارض بر انواع خاصی از کالاهای آمریکایی اعمال کند.

ارزش صادرات لوله های فولادی  کره جنوبی به آمریکا در 2013 معادل 818 میلیون دلار بود که بخاطر رونق صنعت نفت و گاز شیل آمریکا افزایش یافته بود.

کره جنوبی درخواست تحریم ها را برای نهم اوت به سازمان تجارت جهانی ارائه داده ولی آمریکا احتمالا با آن مخالفت می کند.

سیستم سازمان تجارت جهانی بر اساس تشویق طرفین به حل دوستانه درگیری ها طراحی شده است و اعمال تحریم های تجاری یک پیامد نادر در این سازمان است.

ولی کره جنوبی قبلا از این سیستم برای تحریم استفاده کرده است.

در فوریه کره جنوبی توانست اجازه تحریم های سالانه 85 میلیون دلاری را بر واشنگتن پس از درگیری در مورد ماشین های لباسشویی بگیرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران