دغدغه جدید تولیدکنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی

در طرح جدید افق که به زودی از سوی وزارت صمت جایگزین بهین یاب خواهد شد، تولیدکنندگان صنایع تکمیلی  بر اساس فروش قبلی خود سهیمه مواداولیه دریافت می کنند. این طرح به دغدغه جدیدی میان تولیدکنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی تبدیل شده ا.

 قبلا قرار بود تا تولیدکنندگان نسبت به فروش 2 ماه گذشته خود در طرح افق اقدام کنند که این بازه زمانی به درخواست تولیدکنندگان تا 4 ماه افزایش پیدا کرد.  

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، نشست مشترک اعضای هیئت مدیره تشکل های صنایع تکمیلی پتروشیمی با فرشاد مقیمی معاون امور صنایع‌ وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی مدیر کل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، خانم کیمایی و تعداد دیگری از مدیران وزارت صنعت با موضوع بررسی طرح افق، صبح روز چهارشنبه در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. 

در طرح جدید افق که به زودی از سوی وزارت صمت جایگزین بهین یاب خواهد شد، تولیدکنندگان صنایع تکمیلی  بر اساس فروش قبلی خود سهیمه مواداولیه دریافت می کنند.  

این طرح به دغدغه جدیدی میان تولیدکنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی تبدیل شده است؛ جدید بودن طرح، وجود اجرای موارد مشابه در گذشته، عملکرد قابل نقد بهین یاب، ایجاد بورکراسی بیشتر، نادیده گرفتن پتروشیمی ها، تعاونی ها و فروشندگان در طرح، بازه زمانی 2 ماهه برای ثبت فروش، فرمول های تعیین شده در طرح و... از جمله نگرانی های تولیدکنندگان در باره طرح افق است. 

هدف از اجرای این طرح حذف دلالان و تولیدکننده نماهایی عنوان شده که در عرصه تولید واقعی نقشی ندارند و صرفا با دریافت مواد اولیه آن را با قیمت بالا در بازار آزاد به فروش می رسانند. 

به گفته مدیران وزارت صمت در این طرح بازه 2 ماهه ثبت فروش در نظر گرفته شده است که تولیدکنندگان ملزم به تعیین تکلیف 70 درصد از مواد اولیه دریافتی خود هستند تا بر این مبنا بتوانند 100 درصد سهمیه خود را دریافت کنند.  

در نهایت مقیمی معاون امور صنایع‌ وزارت صمت نیز در پاسخ به درخواست افزایش بازه زمانی 2 ماهه برای ثبت فروش گفت: این موضوع برای وزارتخانه اهمیت دارد و بازه زمانی فروش از 2 تا 4 ماه در نظر گرفته خواهد شد.

نظرات کاربران